اصناف ظرفیت بالایی در اقتصاد دارند

نماینده اتاق اصناف ایران در استان آذربایجان غربی، شهرستان سلماس گفت: اصناف نقش موثری در پیشرفت و بهبود شرایط اقتصادی کشور برعهده دارند و همپای دولت و نظام گام برداشته‌اند.
کد خبر: ۱۹۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 02 March 2016

مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

18724

به گزارش عصر سلماس: سجاد شاکر  با انتقاد به سهم اندک بخش غیردولتی در نظام اقتصادی کشور افزود: سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی اکنون ١٧‌درصد است درحالی که اصناف به عنوان بزرگ‌ترین تشکل بخش خصوصی، توان و پتانسیل بیشتری دارند.
وی تصریح کرد: نقش اصناف در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی غیر قابل انکار بوده و می‌توانند چالش‌های به‌وجود آمده بر سر راه اقتصاد مقاومتی را به فرصت تبدیل کنند و این اصناف و بازاریان هستند که در جهت حمایت از تولید ملی و تشویق مردم به مصرف تولیدات داخلی نقش ویژه‌ای دارند.
وی بر لزوم رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و عرضه کالاهای ایرانی توسط اصناف و بازار تاکید کرد و گفت: در حال حاضر کسبه و بازاریان با جلب رضایت عموم مردم، آرامش نسبی را در جامعه ایجاد کرده‌اند.
شاکر خاطرنشان کرد: دولت باید با جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند و بهبود روش‌های نوین کسب‌وکار و دادن تسهیلات ارزان‌قیمت به تولید‌کننده در جهت حمایت از اصناف و بازاریان گام بردارد.
وی گفت: مهم‌ترین دغدغه‌های بخش تولیدکنندگان در حال حاضر نوسازی و بهسازی تجهیزات و ماشین‌آلات است که در این زمینه نیازمند حمایت مسئولان و نظام بانکی هستند.
شاکر، شرایط موجود برای بخش تولید را کمرشکن توصیف کرد و گفت: تولید در ساختار نظام اقتصادی کشور توجیه ندارد و مشکلات فعلی سبب رشد بی‌رویه دلالی و واسطه‌گری غیرمولد شده است.

منبع : اصناف ایران


مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار