مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم خبر داد:

احداث 300 هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی قم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، توسعه فضای سبز شهرک‌های صنعتی در راستای حفظ محیط زیست را امری ضروری برای تولید و اشتغال عنوان کرد و از احداث 300 هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی قم خبر داد.
کد خبر: ۱۹۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱ 05 March 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، امیر طیبی‌نژاد در بازدید از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی  اظهار کرد: علی رغم مشکلات موجود و هزینه بر بودن ایجاد و نگهداری فضای سبز، امروز خوشبختانه شهرک های صنعتی قم از این جهت در وضعیت مطلوبی بسر می برند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قم بیش از 300 هکتار فضای سبز ایجاد شده است خاطرنشان کرد: این میزان فضای سبز قسمتی از فضای سبز شهرک های صنعتی است که توسط ما ایجاد شده زیرا خود واحدهای صنعتی نیز موظف به ایجاد فضای سبز در داخل واحدهای صنعتی هستند در غیر این صورت مجوزهای لازم برای فعالیت را دریافت نخواهند کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به اینکه این میزان فضای سبز شهرک‌های صنعتی بیش از میانگین استاندارد لازم است وجود فضایی عاری از هر گونه آلایندگی را مطلوب تولید ارزیابی کرد و گفت: نخستین کسی که از حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی ها سود می‌برد خود واحدهای صنعتی و تولید کنندگان به خصوص تولید کنندگان مواد غذایی و بهداشتی هستند.

وی در ادامه به مشکلات پیش روی توسعه و حفظ فضاهای سبز اشاره کرد و گفت: اهتمام شرکت شهرک‌ها و خود واحدهای صنعتی افزایش فضاهای سبز است و با وجود اینکه فضاهای موجود در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با سیستم قطره‌ای آبیاری می‌شود ولی همچنان با مشکل آب و هزینه‌های سنگین نگهداری روبه‌رو هستیم که حمایت مجموعه‌های مختلف استان را می‌طلبد.

طیبی‌نژاد با بیان اینکه اگر محیط زیست در شهرک‌های توسعه یابد همه از آن نفع خواهند برد تاکید کرد: شهرک‌های صنعتی استان در حاشیه مرکز شهرها ایجاد شده است و در صورتی که مسئولان نگاه ویژه‌ای به ایجاد و توسعه فضای سبز آنها داشته باشند در آینده شهرک‌های صنعتی می‌توانند به نقاط سبز استان تبدیل شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار