نمین صاحب کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی می‌شود

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از راه‌اندازی کارگاه تخصصی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی تا تیرماه 95 در شهرستان نمین خبر داد.
کد خبر: ۱۹۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹ 09 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان اردبیل علیرضا دباغ‌عبداللهی صبح امروز در نشست با مسئولان صنایع‌دستی در شهر نمین اظهار کرد: شهرستان نمین به دلیل دارا بودن معادن قابل توجه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، منطقه‌ای مستعد برای توسعه رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است.

وی اهمیت ایجاد کارگاه تخصصی آموزش و تولید تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهر نمین را در آموزش علاقمندان به این رشته بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: تأسیس این کارگاه نقطه عطف تحول صنایع‌دستی منطقه و تعریف شاخه‌ای جدید در حوزه اشتغال جوانان خواهد بود.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: برای راه‌اندازی این کارگاه تخصصی 700 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، ایجاد و تجهیز کارگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تخصیص یافته است.

عبداللهی با اشاره به هزینه بسیار پایین ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی، بیش از پیش انتظار مساعدت خود و جامعه صنعت‌گران از مسئولان را مطرح کرد و در ادامه از فرمانداران و مسئولان محلی خواستار توجه بیشتر به این حوزه شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار