توصیه ای به سه نماینده منتخب قم

دیدار 3 نماینده منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی آقایان امیرآبادی، لاریجانی و ذوالنوری در دوشنبه هفته آینده را می‌توان به فال نیک گرفت و آن را سرمنشأ تحول و همگرایی در استان دانست.
کد خبر: ۱۹۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 10 March 2016
به گزارش تابناک قم، استان قم از اولین استان‌هایی است که نقش حیاتی در پیروزی و دوام انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده است به طوری که اولین جرقه‌های انقلاب سال 42 از شهر قم زده شد و در ادامه نیز این طلاب و روحانیون قم بودند که در خفقان رژیم پهلوی دست به افشاگری زدند و توانستند با میدان‌داری مبارزات سیاسی پیروزی، شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را رقم بزنند.

بعد از انقلاب نیز قم به عنوان مرکز تشیع دنیای اسلامی با حضور و راهنمایی‌هایی مراجع عظام تقلید همواره در مسیر اعتلای انقلاب گام برداشته است به طوری بارها و در بزنگاه‌های مختلف این راهنمایی و هدایت مراجع عظام بوده که منجر به حل مشکلات و درنتیجه دوام نظام شده است.

در طی سال‌های اخیر هم دولت‌های مختلف همواره روی کاغذ نگاه ویژه‌ای به قم داشتند گواه این ادعا را می‌توان در سفرهای هفتگی اعضای هیئت دولت به قم یافت.

این در حالی است که باوجوداین اهمیت‌ها و نقش اساسی مردم قم در مبارزات سیاسی و جنگ تحمیلی، استان قم با محرومیت‌های زیادی روبرو است به طوری که سقاییان نژاد شهردار قم دراین‌باره می‌گوید: قبل از آغاز کار در شهرداری قم به‌هیچ‌عنوان فکر نمی‌کردم که این شهر مذهبی به عنوان پایتخت تشیع با محرومیت‌های زیادی روبرو باشد.

به هر حال در چنین شرایطی نیاز به وحدت و همگرایی در بین نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیران دولتی بیش از پیش احساس می‌شود به خصوص این‌که در دو سال ابتدایی دولت یازدهم آتش اختلافات در استان به خصوص در استانداری قم باعث عقب‌ماندگی شدیدی در استان شد که عدم پیشرفت پروژه‌های عمرانی را می‌توان دستاورد این اختلافات دانست.

حال این‌که با تغییرات در استانداری قم و دور شدن مدیران اجرایی دولتی از حاشیه‌ها می‌توان دورنمای خوبی برای استان در سال‌های پیش رو تصور کرد، اتفاقی که می‌تواند پازل پیشرفت قم را تکمیل کند حمایت قاطع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از مدیران استان در کنار نظارت دقیق بر عملکرد آن‌ها است که علاوه بر جبران عقب‌ماندگی‌ها گذشته می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشرفت استان داشته باشد.

به هر حال دیدار 3 نماینده منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی آقایان امیرآبادی، لاریجانی و ذوالنوری در دوشنبه هفته آینده را می‌توان به فال نیک گرفت و آن را سرمنشأ تحول و همگرایی در استان دانست،

موضوعی که بزرگان و مراجع عظام نیز به آن تأکید دارند به طوری که آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار آقایان امیرآبادی و ذوالنوری به آن اشاره کرد و گفت: بنده حقیر از مطالبی که شما تذکّر دادید خوشحال شدم و دعا می‌کنم که در انجام آن موفّق باشید، البته لازم است که سه نماینده قم باهم همکاری کامل داشته و فقط اعتلای کشور و خدمت به مردم را در نظر داشته باشند. اگر خدای ناکرده اختلافی باشد ضرر آن به مردم و مملکت می‌رسد. با توافق و با هماهنگی در برنامه‌های دینی و فعالیت‌های اجتماعی وظیفه سنگین خود را ایفا کنید.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار