رخنه دشمن در مراجع تصمیم سازی خطرناکترین نوع نفوذ است

منتخب مردم استان کرمانشاه در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: خطرناکترین و بدترین نوع نفوذ این است که دشمن در مراجع تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور رخنه کند و محاسبات مسئولان را تغییر دهد.
کد خبر: ۱۹۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 14 March 2016
منتخب مردم استان کرمانشاه در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: خطرناکترین و بدترین نوع نفوذ این است که دشمن در مراجع تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور رخنه کند و محاسبات مسئولان را تغییر دهد.

آیت الله محمود محمدی عراقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دشمن در تلاش است که با نفوذ در مراجع تصمیم ساز، در فکر و نگاه مسئولان تغییر ایجاد کند و اگر متولیان هوشیار نباشند و تحت تاثیر عملیات روانی قرار بگیرند، ممکن است مواضعی در جهت منافع دشمن اتخاذ کنند.

به گفته وی 'بهترین راهکار مقابله با این نوع نفوذ، توجه و عمل به توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.'

محمدی عراقی در این باره مثال زد که در مذاکرات هسته ای، رهبر انقلاب حمایت های زیادی از تیم هسته ای کردند اما در مواقعی که احساس می کردند، دشمن ممکن است از مواضع و تصمیم های طرف ایرانی بهره برداری کند، به تیم هسته ای هشدار می دادند و در نتیجه سعی شد که حداکثر امتیازها بدست آید.

از نظر منتخب مردم کرمانشاه در انتخابات مجلس خبرگان، نفوذ ابعاد مختلفی از جمله اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نظامی دارد اما نفوذ فرهنگی از بقیه مهمتر است.

وی تاکید کرد: اصلی ترین راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن هم تقویت فرهنگ دینی و ملی و تحکیم ساختار فرهنگی جامعه است زیرا وقتی بنایی محکم باشد، نفوذ در آن ممکن نیست.

رهبر معظم انقلاب طی ماه های اخیر در چندین نوبت، موضوع 'نفوذ دشمن' را مطرح کرده و در باره راهکارها، عرصه ها، راه مقابله و انواع نفوذ هشدار داده اند.

ایشان در چهارم آذر ماه امسال، هدف نفوذ را نفوذ جریانی و شبکه ای دانستند و تاکید کردند که 'اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که در سرنوشت و سیاست کشور تأثیر دارند، آرمانها، ارزشها، خواست ها و باورها تغییر پیدا خواهد کرد.'

آیت الله محمدی عراقی در پایان در باره دیدگاه های منتخبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت که 'معتقدم اکثر نیروها ولایی هستند.'

از چهار نامزدی که در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه با هم رقابت کردند، آیت الله محمود محمدی عراقی به همراه آیت الله امان نریمانی با کسب اکثریت آرا، 2 کرسی استان در این مجلس را به دست آوردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار