یادی که از دل ها هرگز نمی میرد...

روزهای می گذرد، ماه ها و سال ها در پی هم به سرعت سپری می شوند و خیلی چیزهای خوب و بد از زندگی آدم ها حذف می شود و خیلی ها هم فراموش می شوند اما یاد شهدا تنها و ماندگارترین چیزی است که غبار روزگار یارای پوشاندن آن را ندارد.
کد خبر: ۱۹۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 15 March 2016

روزهای می گذرد، ماه ها و سال ها در پی هم به سرعت سپری می شوند و خیلی چیزهای خوب و بد از زندگی آدم ها حذف می شود و خیلی ها هم فراموش می شوند اما یاد شهدا تنها و ماندگارترین چیزی است که غبار روزگار یارای پوشاندن آن را ندارد.

به گزارش تابناک ایلام؛شهید و شهادت به دلیل جایگاه و مقامی که با از خود گذشتن و فدا کردن جان برای میهن و آزادی از آن برخوردارند نزد همگان از قداست خاصی برخوردار است.
یاد و خاطره این دلاوران نامی همچون کهکشانی پرنور به قلوب همگان راه یافته و فداکاری و ایثار آنان موجب ابدی شدن و جاودانه بودن یادشان در دل ها شده بی شک این همان وعده الهی است که در قرآن می فرماید: گمان مبرید آنان که در راه خدا کشته می شوند مرده اند، بلکه آنان زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند.
یاد شهدا، بیان خاطرات رشادت ها و مردانگی های آنان شیرین ترین یادها و و ماندنی ترین خاطرات زندگی است، یاد عزیزانی که تن خود را در برابر گلوله دشمن سپر کردند تا من و تو امشب های زندگی مان را با آرامش و امنیت سر بر بالین بگذاریم و بیارامیم.
یاد و خاطرات همه عزیزانی که تن به ذلت ندادند و همچون سردار خود در برابر ظلم ایستادند و جان فدا کردند تا ناموس و کیان و افتخار و عزت انقلاب و سرزمین شان حفظ شود، ماندنی ترن یادها در ذهن پر مشغله بشر امروز است.
نمی دانم چند هزار بچه یتیم شدند و سال های سال بدنبال بابای خود لحظات سخت زندگی را چشم به آسمان دوختند تا پدر شهیدشان را ببینند؟
نمی دانم چند هزار زن جوان همسران خویش را در بهترین سال های زندگی فدای انقلاب و نظام اسلامی کردند و با یاد و خاطره آنان باقی عمر خویش را تا لحظه وصال مجدد در دیار باقی به انتظار نشسته اند؟
نمی دانم چشمان چند هزار مادر نگران برای همیشه به در خانه دوخته شد تا شاید خبری بیاد از عزیز مفقود الاثرشان؟
نمی دانم دل چند هزار مادر می شکند و اشک در نی نی چشمانش حلقه می زند وقتی تازه دامادی را می بیند و برای همیشه آروزی دیدن پسر شهیدش را با لباس دامادی در دل نگه داشته است.
نمی دانم تکیه گاه پدر پیری که تنها عصای دستش در روزهای پیری تنها پسرش بود و اکنون با دستان پینه بسته قاب عکس بر دیوار پسر را لمس می کند، فدای این انقلاب شده است؟
اما به خوبی می دانم که همه من و ما مسئولیم در قبال شهدا، خانواده شهدا و همه کسانی که برای حفظ این انقلاب و عزت کشور و استقلال و آزادی آن از خون عزیزانشان گذشتند.
آری همه ما مسئولیم و مدیون این خون های بر زمین ریخته تا با بدحجابی پایمال نشوند، تا با بی فکری و قدم در بزهکاری به یغما نروند تا با سهل انگاری و زیادخواهی برخی ها این نام ها لکه دار نشود.
هر چند خون شهید و یادش آنقدر قداست و پاکی دارد که هیچ چیز را یارای لکه دار شدنش نیست اما خدایی نکرده با اعمال و رفتارمان کاری نکنیم که حتی فکری و گمان بدی به ذهنی نسل آتی انقلاب برود.
اگر ما مدافع انقلاب و رهرو خون شهداییم پس به ارزش ها و آمال شهدا که چیزی جز سربلندی انقلاب مان بود، فکر نکنیم و برای آبادانی و عمران آن از هیچ تلاشی فرو گذار نباشیم.
یادمان باشد فردا روز در برابر همان دیدگان شهدا باید جواب دهیم از آنچه که آنان با نثار خونشان برای ما باقی گذاشتند و ما با بی همتی آن را به آبادانی نرساندیم؟
پس بار دیگر در این روزهای پایانی سال با شهدا و همه فداییان انقلاب عهد ببندیم که در هر کسوت و جایگاه و مقامی که هستیم مدافع خون شهداییم و برای حفظ آبادانی و استقلال و عزت کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم ماند.
باز هم پنجشنبه و جمعه آخر سال که می رسد خیلی ها یادشان می آید که عزیزشان به دیار باقی سفر کرده اند و برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره هاشان راهی آرامستان ها می شوند، چه خوب که با حضور در مزار این عزیزان با شهدا عهد و پیمان دوباره ای ببندیم برای تداوم راه پر افتخارشان.
22 اسفند روز بزرگداشت شهید نامگذاری شده است.
استان ایلام حدود سه هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است./ف

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار