پیام نوروزی رهبر منشور عملی مسئولان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: پیام نوروزی و فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم رضوی منشور عملی و راهبردی برای مسئولان در سال جدید است.
کد خبر: ۲۰۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 22 March 2016

حجت‌الاسلام مهدی ستوده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد:‌ کشور ما امروز در گذر از مشکلات، تنگناها و نارسایی‌های مختلف باید به رغم همه توطئه‌چینی‌های دشمنان به توان خود تکیه کند که ماحصل کل مباحث مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری نیز تاکید بر همین موضوع اصلی است.

وی اساس تحقق اقتصاد مقاومتی را توجه و بها دادن به سرمایه‌های داخلی و دور شدن از هرگونه تفکر وابستگی به نظام‌های بیگانه توصیف کرد و گفت:‌ اگر مقام معظم رهبری بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در همین راستا بدون شعار دادن تاکید می‌کنند، به خاطر اهمیت این موضوع و تزریق تفکر توجه به تولید داخلی، سرمایه‌ها و داشته‌های بومی است چرا که هرگونه وابستگی‌ به بیگانگان نوعی خوش‌ خیالی داخلی و غرور کاذب بیگانگان را به همراه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: ‌در عرصه رقابت‌های جهانی و بین‌المللی به ویژه در حوزه اقتصاد نمی‌توان بر تعامل و تقویت یک‌طرفه تکیه کرد بلکه باید پشتوانه داخلی را تقویت و بر مبنای عقلانی با دیگر کشورها گفتمان ارتباط متقابل را تنظیم کرد.

ستوده قلدرمآبی‌های آمریکا را در عرصه‌های مختلف از فضای سیاسی گرفته تا تبلیغاتی و رسانه‌ای، اقتصادی و تسلیحاتی یادآور شد و تصریح کرد: ‌آمریکا از اینکه می‌بیند ایران به قدرت مستقل منطقه‌ای تبدیل شده احساس خطر می‌کند و ما اگر بتوانیم اقتصاد درون‌زای خود را تقویت کنیم تا بدون وابستگی به غرب و شرق بتوانیم روی پای خود بایستیم، قطعاً آنها بیش از گذشته به توان جمهوری اسلامی ایران آگاه می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مسئولان در سال جدید باید معنای واقعی اقتصاد مقاومتی و 10 راهبرد تعریف شده از سوی مقام معظم رهبری را به خوبی درک کنند و به این واقعیت پی ببرند که با تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری می‌توان سنگر انقلاب اسلامی را تحکیم بخشید.

ستوده خوی دشمنی و بدخواهی آمریکا را واضح و آشکار توصیف کرد و ادامه داد: همان طوری که مقام معظم رهبری تاکید کردند از عمق وجود دشمن کینه و نفرت تراوش می‌کند و هرگز نمی‌توان به این دشمن خائن اطمینان کرد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ و توجه دادن به شاخصه‌های بومی در این حوزه اضافه کرد:‌ در کنار اقتصاد بومی باید فرهنگ ملی، اسلامی و دینی نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که یکی از راه‌های نفوذ دشمن، نفوذ فرهنگی است که اگر کوچک‌ترین غفلتی بکنیم‌ به راحتی از این منفذ دشمن می‌تواند بزرگ‌ترین آسیب‌ها را به کشور وارد کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار