در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

ايجاد کارگاه توليد ساک مسافرتي در روستا

تابناک: کارآفرین جوان در خنداب گفت: اگر دولت بتواند چنین کارگاهی را حمایت کند تاثیر بسزایی در بحث اشتغال زایی در کشور خواهد داشت، کارگاه های اقتصاد مقاومتی با یک سوم اعتبارات دولت در پروژه های بزرگ، اشتغال زایی برابر دارد، علت آن هم سود کمتر کارآفرینان از تولیدی است.
کد خبر: ۲۰۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 27 March 2016

به گزارش تابناک مرکزی، رضا پورتوکلی کارآفرین جوان در خنداب گفت: با تشویق مسئولان اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خنداب نزدیک 2 ماهی است که کارگاه تولید ساک‌های مسافرتی را در 2 سایز کوچک و متوسط در روستای خانقاء راه اندازی کردم.

پورتوکلی با اشاره به این که جذب مددجویان در این کارگاه اولویت کاری من است اظهار کرد: افرادی از مددجویان به این کارگاه مراجعه کردند و به علت سن بالا و غیره شرایط کار در این کارگاه را نپذیرفتند، در نهایت توانستم 10 نفر کارگر که 4 نفر از آنها از مددجویان هستند را در این کارگاه جذب کنم.

وی با بیان این مطلب که من در تهران کار نسبتا خوبی در تولید کیف و ساک داشتم افزود: آرزوی من از کودکی کارآفرینی و احداث یک کارگاه و مدیریت آن بود و هدفی که من را از تهران به این روستا سوق داد جذب و بکارگیری مددجویان کمیته امداد و اشتغال زایی در شهرستان خودم است.

پورتوکلی ادامه داد: اعتقاد من بر این است اگر می خواهیم برای کاری هزینه پرداخت کنیم بهتر است همشهریان خودمان در این سودآوری سهم داشته باشند.

وی افزود: از خرم آباد، اصفهان، قم، استان مرکزی و خیلی از استان‌های کشور برای کیف و ساک های تولیدی مشتری دارم، با 10 نفر کارگر روزانه 50 سری کیف تولید می کنیم، اما عواملی وجود دارد که کار را با کندی مواجه کرده است، هر چه سرمایه داشتم هزینه جنس خام این تولیدی کردم.

این کارآفرین جوان گفت: برای سال‌های بعد برنامه و هدف مشخص تر و بهتری دارم و قرار است سوله بزرگتر و کارگران بیشتری برای این تولیدی جذب کنم.

پورتوکلی اظهار کرد: ماهیانه 6 میلیون تومان بایستی هزینه کنم تا چرخ کارگاه بچرخد، و چون کارگرانم تازه‌کار و کار آموزند، فعلا برای من صرفه اقتصادی خوبی ندارد و فقط در حال حاضر توانسته‌ام کارگاه را فعال نگه دارم و سود چندانی برای من نمی ماند.

این کارآفرین گفت: کارگاهی که در تهران داشتم تولید بالایی داشت و سود بهتری نسبت به اینجا برایم می گذاشت، با روند پیشرفت و مدیریتی که دارم امیدوارم تولیداتم بهتر از این شود.

پورتوکلی با تاکید بر این این که برای راه‌اندازی این کارگاه مسئولین کمک فکری خوبی به من کردند تصریح کرد: مسئولین حمایت چندانی نمی کنند، توقع دارم حداقل کاری که ممکن است برای تولیدی های نوپا انجام دهند و تسهیلات در اختیار آنها قرار دهند.

این کارآفرین جوان گفت: کیف های تولیدی در این کارگاه به صورت چکی به فروش می رسند که من بایستی صبر کنم تا پولم نقد شود، به همین علت گردش کندی برای نقدینگی دارم، گرفتاری اصلی من در این کارگاه نبود اعتبار است، من توانایی این را دارم تا 50 نفر در این کارگاه اشتغال زایی داشته باشم.

وی افزود: من 15 سال است که در این حرفه مشغولم و خط تولید من بستگی به ایام مختلف در فصول سال تغییر می کند، کارگاه در فصل پاییز به سمت ساک‌های ورزشی و مدرسه سوق پیدا می کند، سفارشات کارخانه ها را هم انجام می دهم.

این کارآفرین جوان گفت: بر خود می‌بالم که در این روستا توانستم برای چند نفر اشتغال زایی داشته باشم، حداقل در بیاناتی که رهبرم در خصوص اقتصاد مقاومتی فرمودند بی تاثیر نبودم.

پورتوکلی تصریح کرد: اگر دولت بتواند چنین کارگاهی را حمایت کند تاثیر بسزایی در بحث اشتغال زایی در کشور خواهد داشت، کارگاه های اقتصاد مقاومتی با یک سوم اعتبارات دولت در پروژه های بزرگ، اشتغال زایی برابر دارد، علت آن هم سود کمتر کارآفرینان از تولیدی است.

وی با بیان این مطلب که احداث کارگاه تولیدی 60 میلیون تومان برای من هزینه داشته است خاطرنشان کرد: سعی می کنم هدفم مشخص‌تر شود تا بتوانم افراد بیشتری در این کارگاه جذب کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار