یک تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز کشف شد

کد خبر: ۲۰۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 28 March 2016

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی دامپزشکی استان البرز گفت: یک تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز کشف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان البرز، محسن ابوترابی اظهار داشت: طرح تشدید کنترل نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها و به منظور حفظ و کنترل سلامت فرآورده‌های خام دامی، بازرسی از واحدهای عرضه و توزیع در البرز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده این طرح از 18 اسفندماه شروع و تا پایان 14 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت که در این ارتباط روزانه 6 اکیپ شامل کارشناسان و بازرسین دامپزشکی کرج نظارت‌های لازم را بر کلیه مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی را در سطح شهرستان کرج انجام می‌دهند.

ابوترابی افزود: با اجرای این طرح همزمان با بازرسی‌های صورت گرفته بیش از 1000 بازدید صورت گرفته و طی بازرسی‌های صورت گرفته مقدار یک تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی کشف و ضبط شده است.

وی گفت: همچنین طی مدت یاد شده بیش از هزار و 600 کیلوگرم مواد غذایی خام فاسد نیز در محل معدوم‌سازی شده است.

ابوترابی افزود: تعداد 180 مورد غیربهداشتی توسط کارشناسان صورت‌جلسه شده که در همین زمینه 6 واحد متخلف پلمپ و تعداد پرونده‌های ارسالی به مراجع قضایی هم 20 مورد بوده که در جریان رسیدگی است.

ابوترابی در پایان به شهروندان توصیه کرد، در هنگام خرید محصولات و فرآورده‌های خام دامی حتماً به تاریخ و لیبل درج شده بر روی بسته‌بندی توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار