معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمانشاه گفت: بطور میانگین از 20 هزار تماس با تلفن 112 در ماه، یک مورد از آن حادثه است و مابقی مزاحمان تلفنی هستند که متأسفانه بدلیل اشغال کردن خطوط، جان افرادی را که به کمک نیاز دارند با خطر مواجه می کنند.
به گزارش تابناک کرمانشاه، جمعی از اهالی رسانه با حضور در پایگاههای امداد و نجات ثابت و سیار جمعیت هلال احمر استان از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی بازدید بعمل آوردند.
جهانگیر پورحسن در جمع خبرنگاران افزود: قالب کاری حوزه تحت مسئولیت امداد و نجات 24 ساعته است که علاوه بر امداد جادهای، بلایای طبیعی و غیرطبیعی، بر اساس تعهدات اخلاقی در حوزه امداد کوهستان هم ورود پیدا کردهایم.
وی افزود: : تنها حوزهای که در طول سال بیشترین فعالیت را نسبت به سایر سازمانها دارد، جمعیت هلال احمر است که علاوه بر پایگاه های ثابت، پایگاههای تابستانی و زمستانی به مدت شش ماه و طرح امداد و نجات نوروزی را هم به مدت بیست روز اجرا میکند.
پورحسن اعلام کرد: میانگین زمان حضور نیروهای امدادی در صحنه حادثه در استان کرمانشاه 7 دقیقه است، و این درحالی است که میانگین کشوری آن 15 دقیقه می باشد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمانشاه خاطرنشان ساخت: این جمعیت متشکل از زیرمجموعههای جوانان هلال احمر، امداد و نجات، داوطلبان و تشکلات مردمی با محوریت سازمانهای مردم نهاد به عنوان پشتیبان فعایت داشته و هم اکنون 150 هزار نفر عضو دارد.
وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از 111 هزار نفر آموزش های امداد و نجات را فراگرفته اند، اما بازهم بدلیل عدم آگاهی مردم، کمتر از 5 درصد از آنان توانایی انجام اقدامات اولیه بر سر صحنه حادثه را دارند، لذا قصد داریم هر خانواده یک امدادگر داشته باشد.
پورحسن در ادامه کم حادثه ترین شهرستان کرمانشاه را هرسین اعلام کرد و افزود: محور حسنآباد- تنگه مرصاد پرحادثه ترین جاده استان است که 70 درصد از این حوادث ناشی از عوامل انسانی میباشد.