سنگر راهیان‌نور سد نفوذ دشمن است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: اعزام زائران راهیان‌نور به مناطق عملیاتی جنوب یکی از مهم‌ترین ابزارها برای مقابله با نفوذ دشمن از جبهه فرهنگی و تهدیدهای نرم است.
کد خبر: ۲۰۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ 29 March 2016

عظیم دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به توصیف حضور زائران راهیان‌نور در یادمان شهدای شلمچه اظهار کرد: دشمن بعث بعد از عملیات ناموفق رزمندگان اسلام در کربلای چهار در حالی که خوشحال و از خود بی‌خود شده بودند و هرگز تصور نمی‌کردند رزمندگان اسلام در کمتر از 20 روز بتوانند عملیات دیگری را طرح‌ریزی و اجرا کنند مدام به فضاسازی‌های کاذب و دروغین روی آورده بودند.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام هرچند در عملیات کربلای چهار نتوانسته بودند به اهداف تعیین شده برسند اما این عملیات یک نتیجه بزرگ نظامی در پی داشت و آن اینکه راه نفوذ به موانع مستحکم شرق بصره را به رزمندگان ما نشان داد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل خاطرنشان کرد: عملیات کربلای چهار مقدمه‌ای شد تا عملیات کربلای پنج بر اساس نقاط قوت عملیات کربلای چهار و با همت و تلاش شبانه‌روزی فرماندهان سپاه اسلام و با فاصله خیلی اندک از عملیات کربلای چهار آغاز شده و پیروزی‌های رزمندگان اسلام را به همراه داشت.

دشتی عنوان کرد: این عملیات در 19 دی‌ماه 65 با رمز مقدس یا زهرا و به منظور تنبیه دشمن در خاک خود آنها و با هدف تصرف شهر استراتژیک بصره آغاز شد و رزمندگان اسلام برابر نقشه عملیات با عبور از منطقه شرق بصره و کانال موجود در این منطقه که به نام منطقه پنج ضلعی معروف بود توانستند موانع نفوذناپذیر دشمن را پشت سر گذاشته و به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنند.

رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: لشکر همیشه پیروز عاشورا و یاران شهیدان حمید و مهدی باکری در این عملیات موفق شدند به همراه لشکر 19 فجر از منطقه سخت پنج ضلعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برسند.

دشتی تبیین کرد: رزمندگان عاشورایی دو یگان پرتلاش با نبرد سنگین موفق شدند تا منطقه پنج ضلعی را به تصرف خود درآورده و پیروزی خوبی را برای رزمندگان اسلام در این عملیات‌ها رقم خورد.

وی متذکر شد: در این عملیات رزمندگان اسلام تا غرب شرق جاسم پیش‌روی کرده و ضربه‌ای مهلک بر نیروهای عراق وارد کردند به طوری که در این عملیات دشمن 90 هزار کشته و مجروح داده و 75 کیلومتر مربع نیروهای خودی مستقر شدند و ارتش عراق در این منطقه به منظور نگهبانی شهر بصره تمرکز پیدا کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با بیان اینکه نتایج این عملیات به تصویب قطع‌نامه 598 شورای امنیت سازمان ملل از طرف رژیم بعث منجر شد تا دشمن به هیمنه و شکوه نیروهای مسلح ما پی ببرد.

دشتی اظهار کرد: با این همه افتخارات و گنجینه عظیم هشت سال دفاع مقدس امروز در سنگر دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن وظیفه همه است تا راه نفوذ دشمن را بسته و اجازه ندهیم تا دشمن به خیال و زعم خود بخواهد به کیان انقلاب اسلامی ضربه وارد کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار