افتتاح مجتمع آبدرمانی مدرن قوتور سویی

با حضور معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مجمتع آبدرمانی مدرن قوتور سویی در روستای موئیل شهرستان مشگین شهر افتتاح شد.
کد خبر: ۲۰۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 31 March 2016

به گزارش ایرنا ، فرماندار مشگین شهر روز پنجشنبه در آیین افتتاح این پروژه گردشگری گفت: این مجتمع آبدرمانی دارای یک هزار و 100 متر زیر بنا است و آب مورد نیاز آن از چشمه معدنی قوتور سویی تامین می شود.
ابراهیم امامی افزود: برای احداث این مجموعه 26 میلیارد ریال هزینه شده و با افتتاح آن برای 20 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال ایجاد شد.
وی گفت: در دو سال گذشته اقدامات مهمی در حوزه گردشگری این شهرستان انجام شده طوری که پارسال 86 مورد تقاضا برای احداث اماکن گردشگری به اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر واصل شد.
امامی اظهار کرد: با بررسی های انجام شده برای 32 مورد از این درخواست ها موافقت اصولی صادر شده و عملیات اجرایی حدود 10 مورد نیز آغاز شده است.
سعید شیرکوند ، معاون سازمان میراث فرهنگی ، صناع دستی و گردشگری نیز گفت:
اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری شهرستان مشگین شهر در دو سال اخیر قابل تحسین است.
او اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک منطقه مشگین شهر به یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
آبگرم قوتورسویی نیز در جنوب شهرستان مشگین شهر و در دامنه های سبلان واقع شده و به سلطان آب های گرم ایران شهرت دارد. این آبگرم در ردیف آب های گوگردی بوده و برای امراض جلدی فوق العاده مفید و موثر است.


منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار