تعيين قيمت خريد تضمينی گندم در استان اردبيل

مديركل غله و خدمات بازرگاني استان اردبيل گفت: قيمت خريد تضميني هر كيلوگرم گندم مازاد بر نياز كشاورزان استان در سال زراعي جاري 12 هزار و 705 ريال تعيين شد.
کد خبر: ۲۰۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵ 10 April 2016

به گزارش ايرنا ، علي نوبخت روز يكشنبه در جلسه هماهنگي ستاد آرد و نان شهرستان مشگين شهر افزود: در سال زراعي گذشته بيش از 510 هزار تن گندم مازاد بر نياز از كشاورزان استان خريداري شد و پيش بيني مي شود با توجه به بارندگي هاي مناسب سال آبي جاري ميزان توليد انواع غلات در استان افزايش قابل توجهي داشته باشد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر استان اردبيل از لحاظ تهيه و پخت نان از استان هاي برتر كشور است توسعه نانوايي هاي آزاد پز و ايجاد نانوايي هاي چند منظوره را از اولويت كاري مسوولان مربوطه ذكر كرد.
نوبخت با بيان اينكه استفاده از آرد نول در تهيه نان ممنوع اعلام شده اظهار كرد: بر اساس دستورالعمل هاي جديد در صورت استفاده از جوش شيرين براي عمل آوري خمير سهيمه آرد نانوايان خاطي براي هميشه قطع خواهد شد.
فرماندار شهرستان مشگين شهر نيز در اين جلسه با بيان اينكه همه ساله در ايام بهار و تابستان بيش از 30 هزار نفر از جمعيت عشاير استان به جمعيت موجود اين شهرستان افزوده مي شود خواستار افزايش سهم سرانه آرد منطقه شد.
ابراهيم امامي گفت: 331 واحد نانوايي در اين شهرستان فعاليت دارند كه از اين تعداد 233 واحد در شهر و مابقي در مناطق روستايي قرار دارند.
پارسال بيش از نيم ميليون تن محصول گندم كه در تاريخ خريد اين محصول بي سابقه است در كمترين زمان ممكن و با بهره گيري از حداكثر امكانات به صورت شبانه روزي خريداري شد و جايگاه استان در توليد گندم از رتبه 13 به 4 كشوري ارتقا يافت.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار