اجرای مقررات ملی ساختمان در استان البرز با جدیت پیگیری می‌شود

کد خبر: ۲۱۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 18 April 2016


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی در ترویج مقررات ملی ساختمان بسیار زحمت کشیده است،‌ گفت: برای داشتن ساختمان‌های با کیفیت باید مقررات ملی ساختمان که مباحث مختلفی را شامل می‌شود، رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،‌ علیرضا مجربی‌کرمانی در نشست خبری نظام مهندسی ساختمان البرز که ظهر امروز در محل ساختمان نظام مهندسی البرز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرستان کرج در چند سال اخیر استان شده است، اظهار داشت: نظام مهندسی استان البرز 5 سال است که راه‌اندازی شده و در حال حاضر با توجه به اینکه یک مدیریت میان دوره و یک دوره مدیریت دو ساله داشته است، سومین دوره هیئت مدیره آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات نظام مهندسی استان البرز بدون تخلف برگزار شد،‌ افزود: به سبب حضور چند نفر از اعضای هیئت مدیره دوره قبل در دوره جدید، توانستیم برنامه‌های قبلی را با همان برنامه‌ریزی‌ها ادامه بدهیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز با اشاره به اینکه به بحث مقررات ملی به صورت جدی‌تر وارد شده‌ایم، گفت: در یک سال اخیر طرح شناسنامه فنی ملکی ساختمان که طبق مقررات ملکی است و باید برای همه ساختمان‌ها وجود داشته باشد، را شروع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مهندسین سازمان نظام مهندسی در کرج گزارشات خود را به صورت الکترونیکی به شهرداری‌ها ارائه می‌دهند، افزود: در استان نیز با 10 شهرداری ارتباط الکترونیکی وجود دارد و گزارشات به صورت الکترونیکی به آن‌ها ارائه می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز با اشاره به ارسال 16 هزار گزارش الکترونیکی در مدت کمتر از یک سال، گفت: این عمل در کشور کم‌نظیر بوده است و از طرفی نیز در وقت و هزینه مهندسین صرفه جویی می‌شود.

مجربی‌کرمانی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان انجام نشدن نقشه‌های مصوب جاری است، افزود: با توجه به طراحی و تایید نقشه‌های اجرایی در نظام مهندسی البرز، آنچه با اصول مغایر باشد مورد بازبینی نظام مهندسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح خدمات آزمایشگاهای بتن، خاک و جوش بسیار ارتقاء یافته است،‌ گفت: 25 آزمایشگاه در استان به ثبت رسیده است که در مدت سه ماه اخیر تأسیس شده است.

مجربی‌کرمانی با اشاره به طرح گودبرداری ایمن و کاهش خطر 80 درصدی این گودبرداری با توجه به حضور مهندسین، گفت: سازمان نظام مهندسی، امسال نیز سعی دارد که مبحث 19 که در مورد مصرف انرژی است را شروع و به طور جدی در اجرای آن عمل کند.

وی با بیان اینکه بحث کنترل نظارت ارتقا پیدا می‌کند، افزود: تلاش می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری در تمام مراحل ساختمانی واحد کنترل نظارت بدون دریافت هزینه برای ارتقای امنیت ساختمان حضور پیدا کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز با اشاره به اینکه وضعیت مجریان ذی صلاح در استان مناسب نیست، گفت: با تلاش نظام مهندسی به همراه اداره کل راه‌وشهرسازی و شهرداری طرحی برای بهبود وضعیت و حمایت از مجریان ذی صلاح باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه دفتر فنی مشترک شهرداری و سازمان نظام مهندسی در استان البرز وجود دارد، افزود: در حال حاضر طبق توافقی مقطعی، نقشه‌های از 1750 الی 5 هزار متر در سازمان نظام مهندسی به کمک شهرداری تایید می‌شود که در این صورت نیازی به مراجعه به شهرداری مگر برای پرداخت عوارض نیست.

مجربی‌کرمانی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی وظایف حاکمیتی نیز دارد و جزو سازمان‌های به روز است،‌ گفت: به سبب انجام امور به صورت الکترونیکی سطح تخلفات بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان نظام مهندسی و اداره ثبت وجود دارد،‌ افزود: تمامی سندهای تفکیکی توسط مهندسین نقشه‌بردار نظام مهندسی انجام می‌شود که به سبب آن سطح خطر نزدیک به 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

مجربی‌کرمانی با اشاره به تفاهم‌نامه میان نظام مهندسی و اداره گاز، گفت: در کل استان نزدیک به 13 دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی در ترویج مقررات ملی ساختمان بسیار زحمت کشیده است،‌ افزود: برای داشتن ساختمان‌های با کیفیت باید مقررات ملی ساختمان که مباحث مختلفی را شامل می‌شود، رعایت شود.

مجربی‌کرمانی گفت: به منظور ترویج مقررات ملی ساختمان طبق جلسه‌ای که سازمان نظام مهندسی با مدیرکل صدا و سیما داشته است، مقرر شد در بخش تصویری رسانه، چند برنامه برای ترویج مقررات ملی اجرا شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه پروژه عمرانی با استانداری البرز، افزود: تفاهم نامه‌ای با دانشگاه آزاد در بخش آموزش و ارتباط علم و صنعت منعقد شده است که در مرحله اجرا قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار