فارس قطب تجارت گیاهان دارویی می شود؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس را به مرکز تجارت گیاهان دارویی تبدیل می‌کنیم.
کد خبر: ۲۱۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 18 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدمهدی قاسمی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بسیار خوب موجود در فارس برای کشت گیاهان دارویی، امسال بنا به پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک تفاهمنامه قرار شد که سازمان جهاد کشاورزی در ترویج کشت این محصول و طرف دیگر نیز در مصرف آن فعالیت‌های لازم را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: این تصمیم در راستای شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل صورت گرفته است و در پایان سال جاری نیز نتایج این کار پایش خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: در سال گذشته از یک‌هزار و 500 تن سطح زیرکشت موجود 40 نوع گیاه دارویی این استان، بیش از 6 هزار و 400 تن محصول به‌دست ‌آمده است.

وی با بیان اینکه قرار است تعداد انواع گیاهان دارویی در مزارع این استان افزایش یابد، افزود: در سال جاری 2 هزار هکتار دیگر در فارس زیر کشت گیاهان دارویی خواهد رفت.   

قاسمی خاطرنشان کرد: از آنجا که گیاه دارویی به‌اندازه یک‌چهارم محصولات کشاورزی نیازمند آبیاری است، می‌تواند جایگزین خوبی برای دیگر محصولات زراعی باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به میزان درآمد حاصل از فروش گیاهان دارویی استراتژی جهاد کشاورزی فارس در سال جاری به سمت ترویج کاشت این نوع گیاه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: این استان از نظر تنوع گونه‌ای گیاهان دارویی رتبه نخست کشور را حائز است و هم‌اکنون نیز هفت کارخانه فرآوری محصولات گیاهی در فارس وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست خبری مشترک اظهار داشت: استان فارس می‌تواند بالاترین درآمد را از طریق فرآوری گیاهان دارویی به‌دست آورد.

محمدهادی ایمانیه گفت: ارزش ریالی داروهای گیاهی تولیدی این استان را در سال جاری به پنج برابر خواهیم رساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار