6كميسيون تخصصي دراتاق بازرگاني ايلام فعال است

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايلام گفت: شش كميسيون تخصصي اكنون در اتاق بازرگاني اين استان فعال است.
کد خبر: ۲۱۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 19 April 2016

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايلام گفت: شش كميسيون تخصصي اكنون در اتاق بازرگاني اين استان فعال است.


به گزارش تابناک ایلام؛شعبان فروتن اظهار كرد: اين كميسيون هاي تخصصي شامل گردشگري، صنعت و معدن، صادرات و واردات، كشاورزي، حمل و نقل ، بيمه و بانك است.
وي افزود: كميسيون هاي تخصصي هر كدام بين 11 تا 20 عضو دارد كه هر ماه متناسب با بررسي وضعيت حوزه خود با دستور كار مشخص نشست هاي كارشناسي برگزار مي كنند.
رئيس اتاق بازرگاني ايلام ادامه داد: كميسيون هاي تخصصي در حقيقت به عنوان بازوان اتاق بازرگاني عمل مي كنند و نقش موثري در بررسي مشكلات احتمالي، افزايش توانمندي هاي اقتصادي استان و همچنين ارائه راهكار در حوزه مسائل اقتصادي بر عهده دارند.
فروتن گفت: اين كميسيون ها مي توانند با دعوت از كارشناسان، صاحب نظران، نخبگان و استادان دانشگاهي براي تقويت جايگاه و توسعه اقتصادي استان ايلام برنامه ريزي هاي لازم انجام دهند.
وي تاكيد كرد: اتاق بازرگاني ايلام نيز همواره از فعاليت اين كميسيون هاي تخصصي به منظور توسعه خدمات رساني به بخش خصوصي و نيز رفع مسائل و مشكلات اقتصادي حمايت مي كند.
رئيس اتاق بازرگاني ايلام يادآور شد: قرار است بزودي دو كميسيون تخصصي ديگر شامل خدمات فني و مهندسي و سرمايه گذاري و انرژي نيز به كميسيون هاي شش گانه اين اتاق افزوده شود.
اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي از تشكل هاي صنفي و مهم بخش خصوصي در حوزه اقتصادي وظايف و كاركردهاي گوناگوني برعهده دارد كه ايجاد هماهنگي و همكاري بين بازرگانان و صاحبان صنايع و معادن و كشاورزي در اجراي قوانين مربوطه و مقررات جاري كشور و ارائه مشاوره در مورد مسايل اقتصادي كشور اعم از بازرگاني، صنعتي و معدني و... به قواي سه‌ گانه از جمله آنها است.
همكاري با دستگاه‎هاي اجرايي و مراجع متولي ديگر به منظور اجراي قوانين و مقررات مربوط به اتاق و ارتباط با ساير كشورها و تشكيل اتاق‎ هاي مشترك و كميته‎هاي مشترك با آنها بر اساس سياست‎ هاي كلي نظام از ديگر وظايف اتاق هاي بازرگاني است.
تشكيل نمايشگاه‎هاي تخصصي و بازرگاني داخلي و خارجي با كسب مجوز از وزارت بازرگاني و شركت در همايش ها و نشست‎هاي مربوط به فعاليت‎هاي بازرگاني، صنعتي، معدني و كشاورزي در چارچوب سياست ‎هاي نظام جمهوري اسلامي ايران در زمره ديگر وظايف اتاق هاي بازرگاني است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار