قشم به ایرلاین اختصاصی مجهز می شود

راه اندازی ایرلاین اختصاصی در جزیره قشم در جلسه مشترک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیرعامل و مالک اصلی شرکت هواپیمایی "بمباردیه" کانادا مطرح و مورد توافق طرفین قرار گرفت.
کد خبر: ۲۱۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 24 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حمید رضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار "پیر بودوئن" مدیرعامل شرکت هواپیمایی بمباردیه کانادا با اشاره به نقش منطقه آزاد قشم در زمینه انتقال فناوری به داخل سرزمین اصلی، گفت: قشم دروازه ورود سرمایه گذاری به داخل کشور محسوب می شود.

وی تاکید کرد: توافق در زمینه راه اندازی ایرالاین اختصاصی در قشم با شرکت کانادایی – فرانسوی "بمباردیه" در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی انجام می شود و تمام نیازهای مربوط به این ایرلاین از جمله تعمیر و نگهداری و لوازم مصرفی آن باید به منطقه آزاد قشم منتقل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: راه اندازی ایرلاین اختصاصی در قشم و ارتباط این منطقه با نقاط مختلف جهان با توجه به جایگاه بسیار مهم اقتصادی این جزیره، برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

پیر بودوئن مدیرعامل شرکت هواپیمایی بمباردیه با 57 درصد سهام این شرکت نیز علاقمندی خود را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف منطقه آزاد قشم به ویژه در بخش هواپیمایی اعلام کرد.

وی با اشاره به موفقیت ایران در دستیابی به توافق با کشورهای موسوم به 1 + 5 و برداشته شدن تحریم ها، گفت: فرصت مناسبی برای همکاری های فراوان صنعتی با ایران فراهم شده و امیدواریم راه اندازی ایرلاین اختصاصی در قشم گام مهمی در ادامه همکاری ها باشد.

به گفته وی، بمباردیه قوی ترین شرکت هوا – فضا و ریلی دنیا است که 50 درصد فعالیتش در بخش هوا – فضا و سیستم های نرم افزاری، ناوبری، مدیریت فروش و ساخت هواپیما و 50 درصد دیگر نیز به حوزه ریلی، دریایی، معادن و جنگل داری مربوط می شود.

بودوئن، پس از اطلاع از ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل و ایجاد خط زمین و ریلی از روی این پل، اظهارعلاقمندی کرد که در این طرح مهم اقتصادی به ویژه ایجاد 120 کیلومتر ریل راه آهن با منطقه آزاد قشم همکاری داشته باشد.

در جریان این دیدار که خادر مطار مدیر فروش شرکت بمباردیه در شرق آسیای و استرالیا نیز حضور داشت، رفیق الیاس از سوی پیر بودوئن مدیرعامل شرکت بمباردیه کانادا با هدف پیگیری مسائل مربوط به تفاهم نامه راه اندازی ایرلاین در قشم به عنوان مدیر فروش این شرکت در ایران منصوب شد.

بنا به این گزارش، شرکت بمباردیه اروسپیس (Bombardier Aerospace) یک شرکت هوافضای کانادایی – فرانسوی است که به‌عنوان شرکت تابعه‌ای از گروه بمباردیه، توسط جوزف آرماند بمباردیه، در شهرک والکور، کبک کانادا تاسیس شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار