بهزیستی با 22 مرکز مشاوره در استان

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۲۲ مرکز مشاوره عمومی و ۳ مرکز مشاوره تخصصی در آذربایجان‌غربی مشغول به ارائه خدمات هستند.
کد خبر: ۲۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 13 April 2015

پروین محمدپوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: تعداد مراکز تحت نظارت بهزیستی در آذربایجان‌غربی که مجوز خود را از این سازمان دریافت کرده‌اند 22 مرکز مشاور عمومی و 3 مرکز مشاوره تخصصی است و هدف از تاسیس مراکز مشاور و خدمات روانشناختی پاسخ به نیازهای مشورتی و روان‌شناختی در حیطه فردی، گروهی و خانوادگی و به منظور توانمندسازی مراجعان، ارتقای سلامت‌های روانی آن‌ها و پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی-اجتماعی با استفاده از شیوه‌های مشاوره‌ای، مداخله‌ای و آمورشی است.

وی افزود: مراکز مشاوره با رفع اختلافات خانوادگی و حل مسائل و مشکلات خانواده‌ها از طریق مشاوره و گفت‌وگو و هم‌چنین تحکیم و تقویت بنیان خانواده راه‌اندازی شده‌اند که در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بهزیستی و دادگستری انعقاد شده است.

محمدپوری بیان کرد: افرادی که از همان ابتدا یعنی قبل و هنگام ازدواج با آگاهی یا کمک و مشورت همسر خود را انتخاب کنند و در انتخاب و گزینش صحیح اطلاعاتی کسب کنند و در ادامه زندگی مشترک از رضایت بیشتری برخوردار می‌شوند و احساس رضایت بیشتری می‌کنند.

وی افزود: مراکز مشاوره به منظور رفع مشکلات خانوادگی و حل مسائل خانواده‌ها راه اندازی شده‌اند و به طور قطع نقش مؤثری در کاهش اختلافات و آمار طلاق در جامعه را دارند.

وی با اشاره به نقش بانوان در جامعه اظهار داشت: درحال حاضر یک مرکز درمانی میان مدت سوء مصرف کنندگان مواد ویژه بانوان در سطح استان وجود افرادی که در این راستا نیازمند کمک و درمان هستند به این مراکز مراجه می‌کنند.

محمدپوری تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل مراکز درمان و کاهش آسیب‌ اعتیاد ظرفیت این مرکز 60 نفر در ماه بوده و حداقل دوره دورمان یک‌ماهه و حداکثر سه ماهه است که یا تشخیص پزشک و تیم درمان مرکز مدت دوره درمان برای بیمار تعیین می‌شود.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حدود 9 درصد از مصرف کنندگان مواد را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: به منظور درمان و دسترسی این افراد به مراکز درمانی علاوه بر مراکز سرپایی درمان سوء مصرف مراکز اقامتی یا کمپ به صورت اقامتی جهت درمان بانوان دایر گرد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار