توسعه فضاهای آموزشی از مهمترین نیازهای استان البرز است

کد خبر: ۲۲۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 14 May 2016


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بر توسعه فضاهای آموزشی در این استان تأکید کرد.

خسرو ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در این استان به صورت جدی‌تر پیگیری شود توسعه فضاهای آموزشی است.

وی ادامه داد: مهاجر ذیر بودن این استان و افزایش جمعیت دانش‌آموزی می‌طلبد تا فضاهای اموزشی نیز متناسب با جمعیت البرز رشد داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه هم اکنون 90 درصد فضاهای آموزشی در این استان به صورت دو شیفت اداره می‌شود تأکید کرد: در این راستا باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که با افزایش تعداد مدارس به سمت یک شیفته شدن نیز گام برداریم.

ساکی تأکید کرد: تراکم دانش‌آموزی در سر کلاس‌های درس یکی از مشکلاتی است که دبیران و معلمان با‌ آن مواجه هستند.

به گفته این مسؤول اداره کردن کلاس‌های درس با تراکم بالا نه تنها وقت‌گیر است بلکه در ارائه آموزش‌ها و فراگیری و فهم دروس نیز مشکل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه باید به سمت توسعه و ساخت مدارس در این استان پیش برویم خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه پاسخگو باشد لذا حمایت و مشارکت‌های مردمی در ساخت مدارس یکی از مهمترین راهکارهاست.

ساکی گفت: حضور خیران در این استان و استفاده از ظرفیت‌های خیران نیز در ساخت مدارس باید به صورت دقیق‌تری انجام شود و از ظرفیت‌های خیران در این زمینه نیز استفاده شود.

وی ساخت مدارس در مناطق کم برخوردار را مهم ارزیابی کرد و افزود: برخی از مناطق با کمبود مدارس مواجه هستند و در سال تحصیلی جدید ساکنان این مناطق با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت: در این راستا لازم است تا مسؤولان با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی مشکلات کمبود فضاهای آموزشی در این استان را هرچه سریع‌تر مرتفع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار