معاون پيشگيري از وقوع جرم دادستاني مرکز گيلان:

تشکيل مرکز داوري حل اختلاف در اتاق‌هاي بازرگاني و اصناف

به گزارش تابناک، اتاق‌ بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي گيلان و اتاق اصناف مرکز استان که به عنوان دو تشکل قدرتمند و توانمند حتي در سطح کشور نيز شمرده مي‌شوند داراي اعضاي تحت عضويت قابل توجهي هستند.
کد خبر: ۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹ 06 January 2015
معاون پيشگيري از وقوع جرم دادستاني مرکز گيلان در حاشيه نشست با اعضاي هيات مديره اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي و اتاق اصناف مرکز گيلان گفت: براي کاهش پرونده‌هاي ورودي به دادگستري مرکز داوري حل اختلاف در اتاق‌هاي بازرگاني و اصناف گيلان تشکيل مي‌شود.

به گزارش تابناک، اتاق‌ بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي گيلان و اتاق اصناف مرکز استان که به عنوان دو تشکل قدرتمند و توانمند حتي در سطح کشور نيز شمرده مي‌شوند داراي اعضاي تحت عضويت قابل توجهي هستند.

اين گزارش مي‌افزايد: اسرافيل ملکي، معاون پيشگيري از وقوع جرم دادستاني مرکز گيلان روز گذشته در جلسه مشترک اعضاي هيات مديره اتاق بازرگاني و اتاق‌ اصناف گيلان با اشاره به اينکه تشکيل شوراي حل اختلاف داوري در اين دو مرکز مي‌تواند به عنوان يک بازوي حمايتي براي دادگستري گيلان باشد، افزود: انتخاب افراد از بدنه اتاق‌هاي مذکور در زمينه ورود پرونده‌هاي صرفا بخش خصوصي مي‌تواند موجب کاهش پرونده‌‌هاي ورودي به دادگستري گيلان شود. وي تصريح کرد: در مواقع بسياري اختلافات متعدد با ميانجي‌گري بزرگان و افراد صاحب‌نام مرتفع مي‌شود و ما اين اطمينان را داريم که اگر در بخش اتاق بازرگاني و اتاق اصناف اختلافاتي بين اعضاي داراي پروانه ايجاد شود بتوانيم با افرادي که به عنوان داور و حکم جهت حل اختلاف مستقر در دو اتاق مذکور انتخاب مي‌کنيم زمينه صلح و سازش را فراهم کنيم.

وي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي گيلان و اتاق اصناف مرکز استان را دو نهاد توانمند اقتصادي در استان برشمرد و اظهار اميدواري کرد: اميدواريم در طي چند روز آتي بتوانيم با جمع کردن تعدادي از اعضاي اتاق بازرگاني و اتاق اصناف ضمن تشريح موضوع يادشده عملا اين فعاليت را در استان آغاز کنيم.

اسرافيل ملکي همچنين از چاپ و عرضه کتاب هشدارها و دانستني‌هاي پيشگيري از وقوع جرائم براي عموم مردم به تعداد دو هزار جلد در گيلان خبر داد و اضافه کرد: اين کتاب توسط معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري گيلان و معاونت پيشگيري از وقوع جرم دادسراي رشت و با همکاري اداره کل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان تهيه و توزيع شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار