تشویق ایتالیایی ها به فرزندآوری بیشتر

وزیر بهداشت ایتالیا پیشنهاد کرده که برای تشویق زوج‌ها به داشتن فرزند بیشتر، کمک‌هزینه‌ای که در حال حاضر به بچه‌دارها تعلق می‌گیرد، دو برابر شود.
کد خبر: ۲۳۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 16 May 2016
"بئاتریچه لورنزین" در مصاحبه‌ای به روزنامه "رپوبلیکا" گفته است: اگر روند فعلی ادامه پیدا کند تا 10 سال آینده نرخ تولد در ایتالیا 40 درصد کمتر از سال 2010 خواهد شد.

وی هشدار داده است که کاهش تعداد تولدها در کنار افزایش جمعیت سالخورده و از کار افتاده، ایتالیا را به یک کشور در حال مردن تبدیل خواهد کرد.

در حال حاضر خانواده‌های طبقات متوسط و پایین جامعه در ایتالیا به ازای هر کودک 90 دلار می‌گیرند که وزیر بهداشت پیشنهاد داده این مبلغ دو برابر شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، سال 2015 جمعیت ایتالیا 59 میلیون و 797 هزار نفر بوده است. تعداد تولدها در ایتالیا سال 2014 کمترین میزان در 150 سال گذشته بوده است. در آن سال 509 هزار کودک به دنیا آمد که 5000 مورد کمتر از سال قبل آن بود.

امید به زندگی مردان در ایتالیا 80 سال و در زنان نزدیک 85 سال است. وزیر بهداشت ایتالیا قبلا نیز گفته بود که به تعداد کافی کودک تازه متولد شده جایگزین افراد در حال مرگ نمی‌شود.

بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نگران کاهش جمعیت فعال و تحمیل هزینه‌های سنگین نگهداری از جمعیت غیرفعال و سالخورده هستند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار