امام‌(ره) هرگز حاضر به سازش با استکبار نبودند

کد خبر: ۲۴۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 03 June 2016

معاون استاندار البرز گفت: امام خمینی‌(ره) دارای اندیشه‌ و آرمانی محکم بودند و هرگز حاضر نمی‌شدند که با استکبار سازش کنند.

حجت‌الله ملاصالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: امام خمینی‌(ره) در طول عمر با برکت و ارزشمند خود، خدمات زیادی را نه تنها به ایران و ایرانی، بلکه به جهان اسلام ارائه دادند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با هدایت‌های امام راحل موجب شدند که جهان اسلام عزت یافته و مسلمانان احساس غرور کنند و در برابر دشمنان اسلام و استکبار جهانی توانایی و روحیه مقاومت و مبارزه داشته باشند.

معاون استاندار البرز تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی‌، استکبار‌ستیزی و شجاعت ایشان در راه دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم و ستم‌کشیده بود.

ملاصالحی گفت: امام خمینی(ره) هرگز حاضر نمی‌شدند که با استکبار جهانی و کشورهای زورگوی غربی از در سازش وارد شوند و تن دادن به خواسته‌های زورگویانه غربی‌ها را برای هر انسانی بدتر از ذلت می‌دانستند.

وی با اشاره به برخی توطئه‌ها برای تحریف اندیشه‌ها و آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادامه داد: امام منافع جهان اسلام و امت اسلام را بر هر چیز دیگری مقدم می‌شمردند و معتقد بودند که مهم‌ترین دشمن امت اسلام، آمریکای جنایتکار و رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

این مسؤول افزود: به همین دلیل از همان 15 خردادماه سال 1342 که پرچم قیام را بر افراشتند، خط اصلی مبارزه را مقاومت در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی غربی‌ها مشخص و ترسیم فرمودند.

ملاصالحی ادامه داد: امروز و با گذشت بیش از پنج دهه از آغاز نهضت امام خمینی‌(ره) شاهد هستیم که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ماهیت و ذات پلید آمریکا و رژیم جنایتکار صهیونیستی را به خوبی شناختند و راه رهایی جهان اسلام از وضعیت کنونی، تداوم مبارزه با استکبار جهانی است.

وی گفت: غربی‌ها در سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای دوری نسل جوان از اندیشه‌های امام‌(ره) در کشورهای اسلامی و به ویژه در ایران انجام دادند، اما به فضل الهی تمام توطئه‌های آنها خنثی شده و امروز امام خمینی (ره) بیش از هر زمان دیگری در میان جوانان جهان اسلام محبوبیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار