قراردادهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی فارس با صنعت بزودی امضا می شوند

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: قراردادهای بزرگ پژوهشی این دانشگاه با صنایع استان بزودی و در سفر رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور به شیراز به امضا می رسند.
کد خبر: ۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴ 02 February 2015
عبدالمجید اسدی دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: قرارداد پژوهشی با کارخانه لاستیک دنا به ارزش چند میلیارد ریال از جمله این قراردادها است که دانشگاه آزاد فارس در قالب آن، تحقیقات لازم برای ارتقای کمی و کیفی تولید لاستیک و کاهش وابستگی کشور به خارج در این حوزه را برعهده می گیرد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهارکرد:سایرقراردادهای پیش بینی شده این دانشگاه با صنایع در موضوعاتی است که به خاطر تحریم ها امکان استفاده از دانش فنی کشورهای غربی وجود ندارد و با نهایی شدن آنها، به اطلاع افکار عمومی می رسد.

وی ادامه داد: در این مسیر امیدواریم با کمک اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد، دانش فنی مورد نیاز صنایع کشور را کسب کنیم و این دانش را به مجموعه صنعت منتقل کنیم.

اسدی بیان کرد: سال های قبل سیستم این دانشگاه آموزش محور بود که در افزون بر یک سال سپری شده از مدیریت جدید این دانشگاه، این سیستم به سمت و سوی پژوهش محوری در حال انتقال است.

وی با بیان این که مدیریت کنونی دانشگاه آزاد اسلامی کشور حامی اقتصاد دانش بنیان و تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و پیشرفت جامعه به کمک دانشگاهیان است، گفت: با این تغییر رویکرد، بسیاری از توانمندی های اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در حال شناسایی و یا استفاده است و با اتکا به این توانمندی ها این دانشگاه خدمات علمی مورد نیاز صنایع را ارایه می کند تا نقش اساسی در توسعه استان ایفا کند.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فارس افزود: این دانشگاه در رشته های فنی مهندسی، کشاورزی و علوم پزشکی از توانمندی های علمی زیادی برخوردار است.

اسدی در پاسخ به پرسشی درباره میزان همکاری دستگاه ها و نهادها در راستای بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی گفت: کسی را بدهکار خود نمی دانیم بلکه معتقدیم باید با تلاش دوچندان و با رایزنی و مشورت با مسوولان استان، دست اندازها و موانع قانونی را برای ورود علمی به مسایل استان از میان برداریم.

وی اظهار کرد: امروز تولید علم از مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاهیان از سیاست های اصلی دانشگاه آزاد است و در این مسیر، عرصه هایی از دانش که برای جامعه ثروت آفرینی می کند را دنبال می کند.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: در این راستا، کمیته اقتصاد دانش بنیان را تشکیل داده ایم که شماری از مسوولان استان فارس و شهر شیراز مانند مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نماینده بانک ها و برخی صنعتگران و پژوهشگران دانشگاه های استان و شهردار شیراز در این کمیته عضویت دارند و تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت را دنبال می کنند.

به گفته اسدی، 42 واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس کانون تحصیل حدود 108 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

بر این اساس، دو هزار و 500 عضو هیات علمی در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد در استان فارس در حال تدریس و فعالیت های علمی تحقیقاتی هستند.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فارس افزود: این دانشگاه از نظر مجموع شمار اعضای هیات علمی و تعداد دانشجویان، بزرگترین دانشگاه استان تلقی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار