امضای تفاهم‌نامه‌‌ با وزارت دفاع برای اجرای طرح جامع امداد و نجات

با این تفاهم‌نامه آتش‌سوزی و حادثه در جنگل‌های کشور به حداقل می‌رسد.
کد خبر: ۲۵۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 04 July 2016
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از امضای تفاهم‌نامه‌‌ با وزارت دفاع برای اجرای طرح جامع امداد و نجات و اطفاء و نگهداری جنگل‌ها خبر داد و گفت: با این تفاهم‌نامه آتش‌سوزی و حادثه در جنگل‌های کشور به حداقل می‌رسد.
مرتضی اکبرپور ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ارتقاء توانمندی و پاسخگویی در زمان بحران را در کشور، مقرر شده برای 2 درصد جمعیت هر استان و شهر را تدارکات ببینیم و برنامه در این شهرها اسکان و امکانات اولیه زندگی برای جمعیت بحران‌دیده با مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌هاست.
وی افزود: کشور ایران جزء کشورهای حادثه‌خیز است و از  43 نوع حادثه در جهان بیش از 30 حادثه در ایران رخ می‌دهد.
اکبرپور گفت: ایران روی کمربند زلزله و مورد تهدید تنش‌های خشکسالی و کم‌آبی قرار دارد و این‌ها مسائلی است که به بحران در کشور ما دامن می‌زند.
وی گفت: برای برون‌رفت از این شرایط نیازمند کار و برنامه‌ریزی دقیق هستیم و باید بررسی‌های دقیق در مدیریت ملی و استانی در این زمینه انجام دهیم.
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: در کشور آتش‌سوزی جنگل‌ها را به صورت پی‌درپی داریم و زمانی که بررسی می‌شود بر اساس اعلام سازمان‌های نظارتی و مرتبط عامل بیش از 98 درصد این آتش‌سوزی‌ها انسانی است.
وی افزود: مدیریت صحیح و تجهیز شدن به سیستم‌های هوشمند می‌تواند ما در این بخش از بحران نجات دهد.
اکبرپور از امضای تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت دفاع برای اجرای طرح جامع امداد و نجات و اطفاء و نگهداری جنگل‌ها خبر داد و اظهار کرد: با این تفاهم‌نامه آتش‌سوزی و حادثه در جنگل‌های کشور به حداقل برسد.
وی تصریح کرد: با دستور وزیر کشور سازمان مدیریت بحران مأمور شد برنامه‌های آموزشی را در سطوح عالی استان‌های کشور برگزار کند و 18 استان در 3 دوره آموزشی با عنوان شورای هماهنگی مدیریت بحران برگزار می‌کنند.
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: دوره‌ی نخست در استان آذربایجان شرقی که 6 استان شمال غرب شرکت داشتند و سپس در همدان،  استان‌های غربی و شیراز استان‌های جنوبی و در 20 تیر هم مازندران در شهر رامسر برگزار می‌شود.
وی افزود: در این دوره‌ی 4 روزه مدیران و مسئولان استان‌های تهران، البرز، قم، سمنان، مرکزی، گلستان و مازندران شرکت می‌کنند و این دوره‌ی آموزشی برای ارتقاء و بالا بردن سطح آگاهی و مدیران برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار