اتاق فکر اقتصادی در فردیس تشکیل می‌شود

کد خبر: ۲۵۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 10 July 2016


معاون برنامه‌ریزی فرمانداری فردیس از راه‌اندازی اتاق فکر اقتصادی در این شهرستان خبر داد.

محمد مجرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه غرب علیه ایران اسلامی، شاهد مشکلات اقتصادی در کشور بودیم.

وی افزود: رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی با پیش‌بینی و درک صحیح شرایط کشور و نیازهای ضروری، سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را ابلاغ فرموده و همه دستگاه‌ها موظف به اجرای این سیاست‌ها هستند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان فردیس تصریح کرد: دولت تدبیر و امید تمام توان خود را برای رفع مشکلات اقتصادی، برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم و توسعه اقتصادی پایدار در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به کار بسته و در سه سال اخیر شاهد ثمرات و دستاوردهای خوب این تلاش‌ها بودیم.

مجرد گفت: برای تحقق و اجرای صحیح این سیاست‌ها و دست‌یابی به اقتصاد توسعه یافته و پایداری که به خارج از کشور متکی نباشد، همه باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم.

وی بیان داشت: به طور قطع در این حوزه بخش خصوصی و اصناف نقش بسیار مهمی دارند و همانطور که دولت و مردم باید از تولیدات بومی و صنایع داخلی حمایت کنند، آنها نیز باید با تمام توان وارد میدان شوند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان فردیس افزود: بر این اساس اتاق فکر اقتصادی فردیس با حضور بخش خصوصی،‌ مدیران شهرک‌های صنعتی، مدیران واحدهای صنفی فعال در این حوزه، صنعتگران، تولیدکنندگان، نخبگان و پژوهشگران این شهرستان تشکیل خواهد شد.

مجرد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در فردیس مبنی بر اینکه چه زمانی این اتاق فکر راه‌اندازی خواهد شد، گفت: در تلاش برای شناسایی افراد با تجربه و دارای فکر و ایده نو و تازه هستیم و بخش مهمی از کار شناسایی این نخبگان اقتصادی در فردیس انجام شده است.

وی در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تا چه اندازه طرح‌ها و مصوبات این اتاق ضمانت اجرایی خواهد داشت، اظهار داشت: اتاق فکر اقتصادی شهرستان فردیس به عنوان یک بازوی پرقدرت فکری عمل خواهد کرد، اما تصمیم داریم که با ایجاد ساز و کارهایی، مصوبات این اتاق فکر ضمانت اجرایی هم داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری فردیس تصریح کرد: به همین دلیل کمیته پیگیری مصوبات اتاق فکر اقتصادی شهرستان فردیس تشکیل و مقرر می‌شود که تصمیمات کلان بر اساس مصوبات این اتاق اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار