۲۸ هزار برگ سند دفاع مقدس در گلستان سال گذشته جمع‌آوری شد

سرهنگ عباس حسن‌نیا: امسال احداث مجتمع فرهنگی دفاع مقدس، جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس، یادمان شهدای گمنام و جمع‌آوری تاریخ شفاهی از مهم‌ترین برنامه‌های ما است.
کد خبر: ۲۵۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵ 13 July 2016
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: در سال گذشته موفق شدیم تا ۲۸ هزار برگ سند از دفاع مقدس در بخش‌های مختلف جمع‌آوری کنیم.
سرهنگ عباس حسن‌نیا، ظهر چهارشنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: امسال احداث مجتمع فرهنگی دفاع مقدس، جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس، یادمان شهدای گمنام و جمع‌آوری تاریخ شفاهی از مهم‌ترین برنامه‌های ما است.
وی افزود: اگر امسال بودجه ۱.۵ میلیارد تومانی تخصیص پیدا کند می‌توانیم مرکز فرهنگی دفاع مقدس را انجام دهیم.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان تصریح کرد: در بخش جمع‌آوری آثار و اسناد دفاع مقدس بخشی از اسناد جمع‌آوری‌شده اما زیاد نبوده است و اغلب آن نیز از سوی لشکر ۳۰ پیاده گرگان جمع شده است.
حسن‌نیا گفت: ۲۸ هزار برگ سندی که در سال گذشته جمع‌آوری شد، اسکن، طبقه‌بندی و وارد سیستم مأوا شد.
به گفته‌ی وی، در بخش تاریخ شفاهی نیز ۶۰ نفر از رزمندگان سهمیه‌ی استان گلستان هستند، در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری تخصیص یافت که محقق نشد.
حسن‌نیا گفت: تا کنون خاطرات ۲۰ نفر از سهمیه‌ی استان گلستان را جمع‌آوری کرده و خاطرات ۵ نفر به مرحله‌ی چاپ رسیده و ۱۵ نفر دیگر نیز در انتظار انتشار هستند و از نظر محتوا کمبود نداریم.
به گفته‌ی وی، برای مرکز فرهنگی درمجموع به ۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد که تا کنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن هزینه شده است.
حسن‌نیا با اشاره به یادمان‌های شهدای گمنام در استان گلستان گفت: ۱۱۳ شهید گمنام در ۸ شهرستان استان گلستان داریم، ۱۵ یادمان تکمیل‌شده، ۸ یادمان در دست اجرا و ۹ یادمان در حال تهیه طرح هستند.
وی تأکید کرد: هم‌چنین ۶ شهید گمنام در گلزار شهدا هستند و مراوه‌تپه نیز هیچ شهید گمنامی ندارد.
حسن‌نیا یادآور شد: آئین‌نامه‌ی اداره، حفظ، نگهداری و بهره‌برداری از یادمان‌های شهدای گمنام دفاع مقدس نیز به‌زودی اجرا می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار