تشویق فرمانداران برای جذب سرمایه گذار

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تمامی مسئولان استان باید در زمینه شناسایی و جذب سرمایه گذاران تلاش کنند، اظهار کرد: فرماندارانی که در حوزه جذب سرمایه گذار تلاش بیشتری کنند، مورد تشویق قرار می گیرند.
کد خبر: ۲۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 21 April 2015

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سعادت در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: سرمایه گذاری عامل مهم ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی است و باید همه ما برای این امر تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: اشتغالزایی، ایجاد رونق اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی سه راهبرد اصلی مسوولان آذربایجان غربی در سال جاری است و باید همه ما در این راستا اهتمام داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موارد در جذب سرمایه گذار، ایجاد محیط امن سرمایه گذاری است که در این خصوص نیز ما مسوولان وظیفه داریم و باید به وظایف خود به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بدهی 17 هزار میلیارد ریالی دولت به پیمانکاران در ابتدای کار دولت تدبیر و امید در استان، گفت: با توجه به این امر، ایده مدیریت بدون پول در استان مطرح شد و کارهای بسیاری نیز در این خصوص با همکاری پیمانکاران به اجرا درآمد که از جمله آنها می توان به آغاز احداث 196 کیلومتر راه و برنامه ریزی برای احداث 65 کیلومتر راه دیگر در نقاط مختلف استان اشاره کرد.

سعادت با اشاره به اجرای موفق طرح مدیرت بدون پول در اجرای پروژه ها اضافه کرد: در این شیوه، پیمانکاران ابتدا عملیات عمرانی را انجام می دهند و مطالبات خود را در سال های آینده دریافت می کنند.

استاندار آذربایجان غربی سرانه درآمد استان را 43 درصد سرانه کشور عنوان نمود و افزود: با توجه به پایین بودن سرانه درآمد مردم استان امکان پس انداز و سرمایه گذاری برای مردم استان وجود ندارد و این مسئله ضرورت سرمایه گذاری دولت و فراهم کردن زمینه برای جذب سرمایه گذاران از خارج از استان را دو چندان می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار