هشدار استاندار به بانک های استان

استاندار قم با بیان اینکه بانک‌ها نباید هیچ واحد تولیدی را بدون هماهنگی با استانداری تعطیل کنند، گفت: باید جلوی دست‌اندازی‌ها گرفته شود و تعهداتمان را عملیاتی کنیم.
کد خبر: ۲۶۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 18 July 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از استانداری قم، سید مهدی صادقی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه هماهنگی امور تولیدی و اقتصادی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به تلاش دولت برای پیشرفت شاخص‌های اقتصادی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تنها در صورت واقعی کردن کارها و افزایش بهره‌وری محقق خواهد شد.

وی جلسه محوری را از جمله آسیب‌های کمیته‌های ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی عنوان و تصریح کرد: با تصمیمات پشت میزی که قابلیت عملیاتی شدن ندارند و یا اجرایی نمی‌شوند نمی‌توان انتظار خروجی مطلوب را داشت.
 
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مخالفتی با کار کارشناسی در زمینه گشایشات بانکی و سرمایه گذاری نداریم افزود: نباید به اسم کار کارشناسی، طرح‌های بررسی نشده در جلسات ستاد معرفی شوند.

صادقی حفظ وضعیت اشتغال و افزایش تولید را هدف اصلی دولت در شرایط کنونی عنوان کرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها باید از این مسئله دفاع و حمایت کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نباید هیچ واحد تولیدی را بدون هماهنگی با استانداری تعطیل کنند تصریح کرد: البته دغدغه‌های مدیران بانک‌ها در زمینه بازگشت تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی را نیز در نظر داریم، اما باید بین تولیدگران دچار مشکل و کسانی که قصد سوء استفاده دارند فرق گذاشته شود.

استاندار قم با بیان اینکه شمار افرادی که سعی در سوء استفاده از امکانات را دارند بسیار اندک است، اظهار داشت: باید جلوی دست‌اندازی‌ها گرفته شود و اگر تعهدی می‌دهیم باید آن را عملیاتی کنیم.

تشریح دستاوردهای سفر هیئت اعزامی از استان قم به چین

سید مهدی صادقی استاندار قم با اشاره به سفر اخیر مسئولان و تجار قمی به استان گانسوی چین اظهار داشت: این سفر بنا به دعوت رسمی استاندار گانسو و به منظور پیگیری مصوبات و تفاهم نامه‌های سفرهای قبلی و تقویت روابط دو جانبه صورت گرفت.

استاندار قم افزود: طی این سفر، دیدارها و جلسات بسیار مهمی که نشان از اراده و جدیت دو طرف برای گسترش روابط بود برگزار شد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به دیدار انجام شده با استاندار گانسو و دیگر مقامات این استان ادامه داد: مسئولان استان گانسو و شهر مسلمان نشین لین شیا تمایل بسیار زیادی به گسترش روابط فرهنگی و تجاری داشتند.

وی برگزاری نشست با مدیران بانک‌ها و مؤسسات مالی گانسو را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان و خاطرنشان کرد: در این نشست بر ضرورت رفع موانع بانکی و افزایش و تقویت خط اعتباری بانک‌ها برای تجار ایرانی و همچنین توسعه تجارت بین دو استان تاکید شد.

صادقی با بیان اینکه گزارش برنامه‌های این سفر در کمیته‌ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت ادامه داد: در تلاش هستیم تا با برگزاری جلسات کارشناسی، بسته مشترکی را در زمینه‌های مختلف برای توسعه روابط تجاری و فرهنگی قم با گانسو مهیا نماییم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار