اولین جشنواره طنز استان یزد برگزار مي‌شود

کد خبر: ۲۶۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 23 July 2016
به گزارش تابناک یزد،مسول دفتر طنز حوزه هنری یزد از برگزاری اولین جشنواره طنز "قندشكن" در دو بخش نثر و شعر برای شناسایی طنزپردازان بومی خبر داد.

"مهدی پرنیان" با اشاره‌ي مختصر به تاریخچه‌ی ايجاد  دفتر طنز استان،ريال تصريح كرد: مقدمات تشکیل دفتر طنز حوزه هنری استان یزد از سال گذشته آغاز شد و با پیگیری‌های صورت گرفته، این دفتر فعالیت خود را از ماه گذشته رسماً آغاز کرد.

وی ادامه داد:هدف این دفتر، جریان‌سازی فضای طنز در استان و همچنین شناسایی و ساماندهی طنز‌پردازان بومی است که در همین راستا نيز اقدام به برگزاری اولین جشنواره طنز استان كرده است.

مسول دفترطنز حوزه هنری استان افزود: فراخوان این جشنواره با عنوان "قندشکن" از هفته گذشته شروع شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در دو بخش "شعر" با قالب دلخواه و "نثر" در قالب‌های داستان کوتاه، مینی‌مال و کاریکلماتور تا پانزدهم مرداد‌ماه جاري با مراجعه به پایگاه حوزه هنری یزد، ارسال كنند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های طنز در استان تا قبل از تشکیل این دفتر، به صورت پراکنده و با محافلی که مهمانان آن غالباً از خارج از استان می‌آمدند، برگزار می‌شد و طنزپردازان بومی به ندرت در آن‌ها شرکت می‌کردند.

پرنیان برگزاری این جشنواره را فرصتی برای شناسایی توانمندی‌های بالقوه طنزپردازان استان دانست و تاکید کرد: این جشنواره صرفاً برای طنزپردازان استان برگزار می‌شود و امیدواریم با شناسایی این افراد، در مراحل بعد و با برگزاری محافل و کارگاه‌های هفتگی، ماهانه و سالانه، توانمندی‌های آنان افزایش یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار