امسال نیاز کشور به گندم در داخل تامین می‌شود

کد خبر: ۲۶۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 27 July 2016


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: امسال نیاز کشور به گندم در داخل تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، بزرگترین نشست آموزشی، ترویجی و پژوهشی ارقام اصلاح شده بذر سبزیجات و صیفی‌جات کشور به میزبانی استان البرز برگزار شد.

در بخشی از این مراسم اسکندر زند طی سخنانی اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود که حدود 10 میلیون تن گندم از کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس می‌توانیم اعلام کنیم که نیاز کشور به گندم امسال با تلاش کشاورزان و تولیدکنندگان بومی در داخل کشور تامین می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: از سوی دیگر در تولید شکر نیز ما به رقم قابل توجهی دست یافته و به طور قطع رکورد تولید را می‌شکنیم.

زند گفت: اگر بتوانیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را نیز به درستی اجرا کنیم، توانایی رکورد شکنی در تولید برنج و تامین نیاز کشور در داخل را پیدا خواهیم کرد.

وی بیان داشت: برای دست‌یابی به این اهداف که بخش مهمی از آنها تحقق یافته است، باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشاورزی اجرایی شده و نیاز است که کشاورزان و تولیدکنندگان همراهی لازم را با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و دولت داشته باشند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با اشاره به برگزاری نشست‌های آموزشی ارقام اصلاح شده بذر در سراسر کشور و استان‌های مختلف گفت: در این نشست‌ها بیش از 240 بذر اصلاح شده به کشاورزان معرفی می‌شود و با آگاهی‌بخشی به آنها می‌توانیم تولیدات کشاورزی را با سطح قابل توجهی افزایش دهیم.

زند گفت: باید کشاورزان در حوزه‌های مختلف به ویژه استفاده از بذرهای اصلاح شده، استفاده از تکنولوژی و علم روز کشاورزی و مصرف صحیح منابع به ویژه آب با دولت همراهی لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار