قادری در گفت وگو با تابناک خبر داد:

شناسایی بیش از 300 بیمار دیابتی در بوکان

سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: با اجرای برنامه غربالگری دیابت در این شهرستان، 304 بیمار دیابتی شناسایی شد.
کد خبر: ۲۶۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 31 July 2016

شادی قادری در گفت وگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح غربالگری دیابت در جمعیت روستایی این شهرستان، 304 بیمار دیابتی شناسایی و مورد مراقبت قرار گرفتند.

وی افزود: طبق این برنامه پرسنل بهداشتی در سطح مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت در جستجوی افرادی هستند که به ظاهر سالم بوده و اطلاعی از وجود بیماریهایی از قبیل فشار خون بالا ، دیابت و اختلال چربی خون ندارند که 96.8 درصد جمعیت بالای 30 سال روستایی مورد غربالگری قرار گرفتند.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان اضافه کرد: جمعیت تحت پوشش برنامه ارزیابی عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر در بخش روستایی شهرستان بوکان 24709 نفر( 30 ساله و بالاتر ) را شامل می شد.

قادری در رابطه با سایر مواردی که در این طرح مورد ارزیابی قرار گفت، اظهار داشت: در این طرح فشار خون و چربی افراد نیز مورد ارزیابی قرار گرفت که 1.7 درصد از افراد دارای فشار خون بالا و 25.6 درصد دارای کلسترول غیر طبیعی بودند.

به گزارش تابناک، برنامه غربالگری دیابت به منظور بررسی و ارزیابی عوامل خطر بیماریهای غیرواگیر از آذر ماه سال 1394 با هدف غربالگری جمعیت بالای 30 سال روستایی تحت پوشش مراکز بهداشتی آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار