پزشکی قانونی نهادی تخصصی و اثرگذار در زندگی مردم است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: پزشکی قانونی نهادی تخصصی، اثرگذار و نیز جزئی از زندگی مردم است.
کد خبر: ۲۷۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 13 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  ایرنا، جمال انصاری روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شد، افزود: این سازمان از زیر مجموعه های قوه قضائیه به شمار رفته که با ارائه خدمات تشخیص و تخصصی خود، هیچ مرجع دیگری نمی تواند این نوع خدمات را به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: تحولات متفاوت روی داده از نظر آماری و ماهیتی در این حوزه بیانگر آن است که این سازمان به عنوان یک نهاد تخصصی با 98 درصد پرونده های دادرسی و حقوقی مردم گره خورده است.
انصاری در ادامه، پزشکی قانونی را به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضا برشمرد و گفت: این مهم به دلیل آن است که این سازمان در کنار مرجع قضائی عهده دار انجام اموری است که بدون آن امکان اظهار نظر و صدور رای وجود ندارد.
به گفته وی، پزشکی قانونی استان قزوین علی رغم داشتن زیرساخت های ضعیفت و کمبود امکانات، سعی در ارائه بهترین خدمات به مردم را داشته و همیشه بازوی میدانی خدمات تشخیصی اولیه برای دستگاه قضائی است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: این سازمان به طور کامل درگیر با حقوق مردم و امور تخصصی آنان بوده و آرای صادره از سوی قضات نیز بر حسب نظر و تصمیم گیری های این مرجع صورت گرفته تا بر پایه آن حکم صادر شود.
انصاری به اهمیت بالای کار پزشکی قانونی اشاره و افزود: حاکمیت متولی رسیدگی به مهمترین امور مردم و مکلف به انجام خدمت بدون منت برای ملت است.
وی با بیان اینکه دستگاه قضا و پزشکی قانونی استان در راستای گسترش خدمات خود به مردم تاکنون گام های مناسبی برداشته، یادآور شد: این مجموعه در واقع یک سازمان بینابینی است که تزریق بودجه و اعتبار آن علاوه بر سازمان مرکزی، از منابع استانی نیز تامین می شود.
انصاری با بیان اینکه طی چند سال گذشته استانداران و معاونان آنان در استان قزوین با نگاه حمایتی خود گره هایی از کار این اداره کل گشوده اند، افزود: در صورت نبودن چنین حمایت هایی بی شک مردم در زمینه دریافت خدمات به موقع متضرر و متحمل هزینه های زیادی شده و همین مساله ضرورت اعمال نگاه های ویژه به پزشکی قانونی را دو چندان می کند.
رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان گفت: طی سال های گذشته اقدام های مناسب و شاخصی از سوی این اداره کل در استان صورت گرفته که حاصل آن بهره مندی از ظرفیت های فوق العاده مدیران و کارکنان آن بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار