گلایه اعضای شورای شهر از وضعیت سد معبر در قم

اعضای شورای اسلامی شهر قم نسبت به وضعیت فعالیت وانت‌بارها و دستفروش‌ها در سطح شهر انتقاد کردند.
کد خبر: ۲۷۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 15 August 2016
به گزارش تابناک قم، چند نفر از اعضای شورای شهر قم در جلسه یکصد و نود و دوم شورای اسلامی شهر قم که شامگاه یکشنبه برگزار شد، از وضعیت سد معبر در شهر قم انتقاد کردند.

ابتدا الهام ارجمند تریبون را به دست گرفت و با اشاره به تصمیمات اخیری که درباره ساماندهی وانت‌بارها و دستفروش‌ها در شهر گرفته شده گفت: کارهایی در این زمینه انجام شده که البته موقت است و اثرات دراز مدت ندارد.

وی با اشاره به مشکلاتی که مردم هنگام عبور و مرور از خیابان‌ها دارند اظهار کرد: راه رفتن در هسته مرکزی شهر به دلیل تجمع دستفروشان فقط از خیابان ممکن است.

این عضو شورای شهر قم به جمع‌آوری وانت‌بارها از هسته مرکزی شهر قم اشاره کرد و گفت: این وانت‌بارها در نقاط دیگری از شهر تجمع کرده‌اند از جمله ورودی شهرک پردیسان که حضور وانت‌بارها ترافیک بسیاری ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی هر روز در قم نسبت به قبل پررنگ‌تر می‌شود، افزود: در گذشته خانم‌های گل فروش در خیابان‌های قم نداشتیم اما این روزها شما دختربچه ۱۱ ساله را می‌بینید که ۱۲ شب در خیابان‌ها گل می‌فروشد.

معضل تجاری‌های بدون پارکینگ

موضوع دیگری که ارجمند به آن اشاره کرد، وضعیت ترافیکی شهر بود. وی با اشاره به دادن مجوز به ساخت و ساز مجتمع‌های بزرگ بدون پارکینگ اظهار داشت: همین کار امروز موجب شده ترافیک در خیابان‌های تجاری شهر موجب آزار مردم شود.

این عضو شورای شهر قم با اشاره به کشته شدن دو کودک در بوستان‌های شهر قم به دلیل برق گرفتگی ادامه داد: به نظر می‌رسد فضاهای سبز و بوستان‌های محله‌ای هنوز مشکل ایمنی دارند و هدر رفتن آب که وارد سیستم برق می‌شود ممکن است برای شهروندان خطر ایجاد کند.

وی با اذعان به تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته گفت: هنوز هم نظارت بر وضعیت ایمنی بوستان‌های منطقه‌ای مشکلات بسیاری دارد.

حسن بختیاری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم هم در ادامه جلسه با اشاره به اینکه وضعیت سد معبر بایستی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد افزود: با تصمیمات اخیری که در این زمنیه گرفته شد، ظرفیت سازی خوبی انجام شد و دو منطقه را به بخش خصوصی واگذار کردند که با این واگذاری دیگر کمبود نیرو نباید داشته باشیم.

سد معبر توسط مغازه‌داران

وی ادامه داد: یکی از مواردی که مصادیق سد معبر هست مغازه‌دارهایی هستند که پیاده رو را اشغال می‌کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: در هسته مرکزی و مناطق موتور فروش‌ها، پنچری‌ها و تعویض روغنی‌ها پیاده‌رو را برای انجام امور خود مسدود می‌کنند و مردم را به زحمت می‌اندازند.

مصطفی سعادت طلب، رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم هم با اشاره به شرکتش در جلسات تصویب طرح‌های شهرداری ابراز کرد: شهرداری توجه اش به این است که در هسته مرکزی شهر پیاده روها را افزایش وسواره را کاهش دهد.

وی افزود: قرار است توقف وحرکت خودرو به حداقل رسیده و قسمتی از خیابان به پیاده رو تبدیل شود با فضای سبزی که محل تردد و عبور باشد.

۵ میلیارد تومان هزینه برای ایمنی بوستان‌ها

سید امیر سامع، معاون خدمات شهری شهردار قم هم در ادامه جلسه به وضعیت پیگیری ایمنی بوستان‌ها در شهرداری اشاره کرد و گفت: با عدد ۵ میلیارد تومان قرار دادی در این زمینه با یک شرکت بخش خصوصی بسته شد که کار در حال پیگیری است.

وی افزود: طبق آخرین گزارشی که به دست ما رسیده، ایمن‌سازی در ۱۷۰ پارک از ۲۸۰ بوستان شهر قم به صورت کامل انجام شده است و اولویت با پارک‌هایی بود که مردم بیشتر استفاده می‌کردند.

معاون شهردار قم اظهار داشت: پایه‌های مخروطی سفید رنگی که در بوستان‌ها برای تیرهای برق می‌بینید پایه‌های تعویض شده هستند که سه هزار پایه روشنی به صورت کامل تعویض شده و مقداری تابلو برق اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه این کار امسال هم ادامه دارد افزود: برای این موضوع در شهرداری ضعف نیروی انسانی داریم. هر منطقه یک مهندس برق ومکانیک به عنوان ناظر نیاز داریم که این نیرو وجود ندارد.

سامع به چالش سد معبر در شهر قم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به خاطر فصل تابستان و نوع میوه‌هایی که در بازار است اوج تجمع دستفروش و وانتی در شهر است.

وی افزود: در مرکز شهر برای ساماندهی وانت‌بارها نسبتاً موفق بودیم و تا ۸۰ درصد کار انجام شد اما وانت‌بارها به قسمت‌های دیگری می‌روند و از ابتدا که این طرح را گذاشتیم می‌دانستیم که گام به گام است.

معاون شهردار قم به تخلف برخی مغازه‌داران در اشغال پیاده‌روها اشاره کرد و گفت: کمیسیون بند ۲۰ را فعال تر از قبل کردیم و همین چند روزه مقدار زیادی پلمپ در این رابطه خواهیم داشت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار