مدیرکل ارشاد استان لرستان: لرستان می‌تواند به عنوان قطب فرهنگی و هنری کشور معرفی شود

کد خبر: ۲۷۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱ 16 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،مدیرکل ارشاد استان لرستان گفت:‌ با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های ویژه استان، لرستان می‌تواند به عنوان قطب فرهنگی هنری کشور معرفی شود.

حمیدرضا حنان عصر امروز در همایش فرهنگی اجتماعی هفته لرستان که در پارک گفت‌وگوی تهران برگزار شد، اظهار کرد: مبنای دولت تدبیر و امید عقلانیت و اعتدال است زیرا به دور از این مهم دچار افراط و تفریط می‌شویم.

مدیرکل ارشاد استان لرستان ادامه داد:‌ نگاه دولت به فرهنگ یک نگاه توسعه فرهنگی است و دارای 2 بعد ملی و دینی است.

وی آسیب تهدیدکننده فرهنگ را تقابل میان 2 فرهنگ ملی و دینی دانست و گفت: خوشبختانه دولت روحانی هم به فرهنگ ملی توجه دارد و هم فرهنگ دینی را تقویت می‌کند.

این مسؤول با بیان این خوشبختانه لرستان سهم و نقش بسیار بزرگی در شکل‌گیری حوزه فرهنگ ملی و دینی کشور دارد، مطرح کرد: من به عنوان یک خادم کوچک با علم و یقین می‌گویم لرستان می‌تواند به عنوان قطب فرهنگی و هنری کشور معرفی شود زیرا دارای شخصیت‌های بزرگی در این حوزه است که ما تلاش کرده‌ایم در این همایش معرفی برخی از آنها را به نمایش بگذاریم.

مدیرکل ارشاد استان لرستان اضافه کرد: ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان فراتر از سطح استانی و ملی است و می‌توان سهم بزرگی را در تحقق بخشیدن اقتصاد مقاومتی داشته باشد زیرا زیربنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است.

حنان افزود:‌ همه تولیدات هنرمندان جزو تولیدات داخلی محسوب می‌شود و لرستان این آمادگی را دارد که سهم مهمی در اقتصاد مقاومتی کشور ایفا کند.

وی با اشاره به موسیقی غنی استان لرستان تأکید کرد: ما در مقابل کسانی که موسیقی را مبتذل می‌دانند ثابت می‌کنیم که موسیقی جزیی از علم و عقلانیت است و لرستان توانسته است در این حوزه به هنر کشور خدمت بسیاری کند.

این مسؤول در پایان با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد از هم جدا پذیر نیستند، گفت: فرهنگ و اقتصاد نمی‌توانند بدون هم کار کنند بنابراین به این منظور در روزهای آتی همایش فرهنگی، اقتصادی لرستان یک نشست با نمایندگان مردم لرستان در مجلس با موضوع فرهنگ و اقتصاد برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار