باغداران، البرز را صدرنشین کردند

کد خبر: ۲۸۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 23 August 2016


معاون اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار البرز گفت: امسال با تلاش و همت باغداران این استان توانست در جدول تولید محصول باغی کشور صدرنشین شود.

عبادالله کامکار روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: تولید یک هزار تن هلو و شلیل، یک هزار تن انواع آلو و یک میلیون شاخه گل موجب شد تا این استان رتبه نخست کشوری را به دست بیاورد.

وی ادامه داد:همچنین در تولید قارچ خوراکی ، گلابی و گیلاس هریک به میزان یک هزار تن توانستیم درسال جاری به رتبه دوم کشور دست یابیم .

کامکار گفت: کل صادرات غیرنفتی البرز درسال 92، 60میلیون دلار بوده که درسال 94 به 79 میلیون دلار رسید و کل واردات نیز 371 میلیون دلار درسال 92 بوده که در سال 94 به 212 میلیون دلار رسید.

وی اضافه کرد: امروز با فرجام برجام شاهد شکوفایی چشمگیری در حوزه اقتصادی استان البرزهستیم بطوریکه 16 شرکت مذاکره کننده از کشورهای آلمان، فرانسه، ژاپن، ترکیه،هلند، کره،چین و روسیه به این استان آمده و در زمینه های مختلف از جمله صنایع غذایی و دارویی اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری داشته اند .

کامکار گفت: تدبیر دولت یازدهم درحل مذاکرات هسته ای زمینه را برای امنیت هرچه بیشتر سرمایه گذاران بوجود آورده است و توانسته ایم به کسب رتبه دوم کشوری درجذب سرمایه گذاری خارجی طی سه سال گذشته نائل شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار