استانی شدن انتخابات هزینه ها را بالا میبرد

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن انتخابات طرحی پیچیده و ناشناخته بوده و زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن آن در کشور آماده نیست.
کد خبر: ۲۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 27 April 2015

به گزارش مشرق، محمد علیپور به طرح استانی شدن انتخابات اشاره و اظهار داشت: کلیات این طرح به تصویب رسیده و جزئیات آن نیز در کمیسیون شوراها و امور داخلی در دست بررسی است.

وی معایب این طرح را بیشتر از محاسن آن دانست و افزود: در این طرح تعداد نمایندگان استان ثابت بوده و 15 درصد رای موافق هر نماینده از شهر حوزه انتخابیه خود بوده و 85 درصد آرا از دیگر شهرهای استان خواهد بود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این روش از انتخابات مردم باید در مورد همه نمایندگان استان شناخت داشته باشند تا رای دهند تصریح کرد: 35 سال الگوی انتخابات در کشور چیز دیگری بوده و طرح استانی شدن انتخابات ناشناخته و پیچیده است.

علی‌پور گفت: طراحان این ایده بر این باورند که با اجرایی شدن طرح استانی شدن انتخابات سطح نمایندگان مجلس ملی شده و از درگیر شدن به موضوعات جزئی رهایی می‌یابند در صورتی که در این طرح باید گروه‌ها، احزاب و ائتلاف‌ها شکل یابد.

وی با اعلام مخالفت خود از اجرای این طرح و اظهار به اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن طرح مذکور در کشور آماده نیست بیان کرد: با اجرایی شدن طرح استانی شدن انتخابات دسترسی مردم به نمایندگان کم شده و مراجعات نمایندگان نیز بیشتر می‌شود چرا که مردم سراسر استان به نماینده مربوطه رای داده و انتظار رفع مشکلاتشان را دارند.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی استان تهران را از دیگر استان‌ها و شهرستان‌های کشور متفاوت خواند و افزود: از دیگر معایب این طرح بالا رفتن چشمگیر هزینه‌های انتخابات برای نمایندگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار