عضو کمیسیون شوراها در گفت و گو با تابناک تهران

در بررسی صلاحیت‎ نامزدهای شورا «واگذاری‎های نجومی» مدنظر قرار می‎گیرد

تابناک تهران- عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد که قطعا در بررسی صلاحیت نامزدهای حضور در انتخابات شورای شهر تهران، تخلفات احتمالی آنها به ویژه در موضوع واگذاری های نجومی مد نظر قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۹۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 06 September 2016
قاسم میرزایی نکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه با بیان این مطلب در گفت و گو با تابناک تهران گفت: یکی از مهمترین وظایت کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس انتخابات هیات نظارت سه نفره برای بررسی صلاحیت نامزدهای شرکت در انتخابات و همچنین برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا است.

وی افزود: بر این اساس کمیته سه نفره ای توسط کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در انتخابات تشکیل می شود که مسوولیت بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات را بر عهده خواهد شد.

میرزایی نکو ادامه داد: از این رو در انتخابات و در جریان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا همه جوانب به ویژه سابقه افراد را مد نظر قرار دهیم و مطمئنا مجلس و نمایندگان مردم نمی توانند نسبت به سو سابقه افراد بی تفاوت باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه نباید نسبت به ابهامات و اتهاماتی که متوجه عملکرد برخی اعضای شورای شهر مطرح شده است پیش از آنکه نهادهای نظارتی اعلام نظر نکرده اند پیشداوری کرد گفت: به هر حال ما منتظر می مانیم تا سازمان بازرسی کل کشور، کمیته تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس و مراجع قضایی جمع بندی خود نسبت به اتهامات و ابهامات عملکرد شهرداری تهران و برخی اعضای شورای شهر در موضوع واگذاری های نجومی را اعلام کنند و پس از آن با مستندات قانونی درباره صلاحت نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی افزود: البته در این زمینه مدارکی هم درخصوص برخی تخلف‌های اعضای فعلی شورای شهر تهران درمورد واگذاری املاک ازسوی شهرداری تهران در اختیار اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی قرار گرفته که احتمالاً پس از تعطیلات تابستانی مجلس، این مسئله در جلسات کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

میرزایی نکو با بیان اینکه مجلس نمی تواند نسبت به سو استفاده احتمالی اعضای شورای شهر و روستا از موقعیت خود بی تفاوت باشند گفت: به هر حال موضوعی که در رابطه با واگذاری املاک به برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تهران به وجود آمده است در سطح عمومی بازخوردهای فراوانی داشته و به نوعی حس تبعیض و سو استفاده از موقعیت شغلی ایجاد شده است که مردم انتظار برخورد جدی و قاطع در این زمینه دارند.

او در خاتمه گفت: بر این اساس یکی از مهمترین معیارهای ما در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا پاکدستی و حسن شهرت و عدم سو استفاده از موقعیت و جایگاه شغلی است و کسانی که در واگذاری نجومی نقش 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار