سرشماری، تصویری واقع‌بینانه از جامعه ارائه می‌دهد

استاندار هرمزگان گفت: سرشماری، تصویری واقع‌بینانه از جامعه ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۲۹۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 08 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری عصر امروز در نشست ستاد سرشماری استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت آمار و سرشماری، عنوان کرد: برنامه‌ریزی نیازمند آمار صحیح است تا بدانیم در زمینه‌های مختلف چه نیازهایی داریم و سرشماری موجب می‌شود تصویری واقع‌بینانه از جامعه به‌دست آوریم.
 
وی ادامه داد: بر این اساس آمارگیری و سرشماری کار بسیار بزرگی است که به‌تنهایی توسط دولت قابل انجام نیست و مردم باید در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن در مهر و آبان‌ماه سال جاری، افزود: براساس دستور رئیس جمهوری، تمامی نهادها و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف شده‌اند، نیروی انسانی، خودرو و سایر تجهیزات مورد نیاز را برای سرشماری اختصاص دهند و در این راستا همه دستگاه‌هایی اجرایی استان هرمزگان باید امکانات مورد نیاز را در اختیار مرکز آمار قرار دهند.
 
جادری تصریح کرد: در این دوره برای اولین بار قرار است سرشماری علاوه بر مراجعه حضوری، به صورت اینترنتی هم انجام شود که این کار دارای مزیت‌های فراوانی است و در بسیاری موارد موجب صرفه‌جویی می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در ادارات نیاز است کارکنان ترغیب شوند تا به‌صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کنند و همچنین اطلاع‌رسانی لازم در سطح شهرها و روستاها انجام شود.
 
استاندار هرمزگان با بیان اینکه این سرشماری مبنای برنامه‌ریزی پنج سال آینده کشور است، اظهار داشت: اگر بتوانیم آمار و اطلاعات دقیق به‌دست آوریم می‌توانیم برنامه‌ریزی صحیح و درستی داشته باشیم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز 20 ساله با کمک این آمار می‌تواند اجرایی شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار