تعاونی‌های سهامی عام در اردبیل ایجاد می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از ایجاد تعاونی‌های سهامی عام در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰ 09 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از مهر، قاسم رحیمی در حاشیه دومین روز از گردهمایی آموزشی و توانمندسازی مدیریت عملکرد در اردبیل به مهر گفت: تعاونی سهامی عام با هدف حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه ۷۰ درصد از سهم خود را به سه دهک پایین اختصاص می‌دهد.

وی افزود: این طرح می‌تواند زمینه سرمایه اندوزی و کار مشارکتی را در مناطق محروم فراهم سازد و موجب شود با تجمیع سرمایه‌ها رفاه و توسعه مناطق بهبود یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به شکل‌گیری تعاونی سهامی زعفران در شهرستان گرمی ادامه داد: برای حمایت از این تعاونی ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ صفر درصد به دلیل مرزی بودن پرداخت شده است.

رحیمی همچنین به اجرای طرح توسعه عمران شهرستان اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز نیم درصد اعضا باید از شهرستان باشد که فرصتی برای توسعه تعاونی‌ها است.

وی حمایت از ایجاد شرکت‌های تعاونی فراگیر ملی را نیز از برنامه‌های این اداره کل دانست و افزود: در این طرح بخشی از هزینه فروش طرح‌ها بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به تعاونی‌های فراگیر اختصاص می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تعداد کل تعاونی‌های فعال در استان را هزار و ۸۳۳ مورد برشمرد و متذکر شد: به غیر از طرح‌های ذکر شده برنامه افزایش تعداد تعاونی نداریم.

رحیمی همچنین با اشاره به حضور نمایندگان تمامی استان‌های کشور در گردهمایی توانمندسازی مدیریت عملکرد اضافه کرد: این گردهمایی با هدف آسیب‌شناسی حوزه مدیریت عملکرد برگزار می‌شود.

وی با تأکید به اینکه رمز موفقیت سازمان‌ها بهره‌وری آن ها است، متذکر شد: در این گردهمایی استان‌های موفق و مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهکارهای ارتقا مدیریت عملکرد را ارائه دادند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار