رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر:

چهار هزار متر مربع از اراضی ملی در نوشهر خلع ید شد

این اقدام در روستای دونکوه واقع در دهستان میان‌بند از بخش مرکزی شهرستان نور و در چارچوب اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع انجام شد.
کد خبر: ۳۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹ 03 May 2015
ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با اجرای دو فقره عملیات خلع ید، سه هزار و 942 متر مربع از اراضی ملی را از دست متصرفان خارج کردند.

به گزارش تابناک 'ایرج شاه‌حسینی' رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رُویان افزود: این اقدام در روستای دونکوه واقع در دهستان میان‌بند از بخش مرکزی شهرستان نور و در چارچوب اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع انجام شد.

وی اظهار داشت: مساحت یکی از این زمین‌های تصرف شده، سه هزار و 542 متر مربع و مساحت زمین دیگر 400 متر مربع بود.

شاه‌حسینی تاکید کرد: متصرفان با نصب سیم خاردار، این عرصه‌ها را محصور کرده بودند که تمام حصارها برچیده و این قطعه از اراضی ملی آزاد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رویان ادامه داد: منطقه مذکور، از نظر تقسیمات کشوری جزء شهرستان نور است ولی در حوزه منابع طبیعی شهرستان نوشهر ـ رُویان قرار دارد.

وی گفت: بر طبق قانون، منابع طبیعی مکلف است به محض اطلاع از تصرف اراضی ملی، با استفاده از ماموران خود رفع تجاوز کند.
حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با 168 هزار هکتار مساحت دارای 90 هزار هکتار جنگل و 35 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود 43 هزار هکتار برآورد می‌شود.
یادآور می شود چند روز قبل نیز تعداد 9 قطعه زمین از اراضی ملی با مجموع مساحت هفت هزار و دو متر مربع از دست متصرفان خلع ید و یک متخلف نیز دستگیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار