ضرورت فرهنگ‌سازی‌ها در زمینه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

کد خبر: ۳۰۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 28 September 2016


مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج بر ضرورت فرهنگ‌سازی‌ها در زمینه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، وحید یعقوبی ظهر امروز در نشست شورای معاونان این ناحیه به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس با نثار جان خود از این سرزمین دفاع کردند و آزادگی و استقلال را برای ما به ارمغان آوردند.

وی تأکید کرد: در این راستا ما باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و در حفظ آرمان‌های آنان کوشا عمل کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند افزود: باید با برنامه‌ریزی‌ها و برگزاری نشست‌هایی این فرهنگ را بیش از گذشته در بین نسل امروز نهادینه کنیم و نوجوانان و جوانان امروز را موظف بر حفظ آرمان‌های شهدا نماییم.

یعقوبی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین وظایف ما محسوب می‌شود، افزود: مدیران در مدارس می‌توانند با برگزاری برنامه‌هایی این فرهنگ را به صورت دقیق و شفاف در بین نسل امروز نهادینه کرده و آرمان‌های رزمندگان اسلام را به دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این کشور انتقال دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود دوران دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین افتخارات کشور عنوان کرد و بیان داشت: در این دوران شاهد رشادت، از خودگذشتگی و ایثار نوجوانان و جوانانی بودیم که با دستان خالی و تنها با تکیه بر اعتقادات خود در میدان نبرد حاضر می‌شدند که امروز تنها نامی نیک از آنها باقی مانده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با اشاره به اینکه شهدای گران‌قدر ایران اسلامی با جان‌فشانی و ایثار در دوران هشت سال دفاع مقدس انقلاب و نظام را بیمه کردند،‌ گفت: در این راستا ما نیز باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و هرگز از ادامه مسیر خسته نشویم و فریب دشمن را نخوریم، بنابراین ارتقای بصیرت و آگاهی نیز باید سرلوحه کارهای ما باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار