تولید روزانه ۱۱۵ تن زباله در منطقه ثامن

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ثامن گفت: میانگین تولید زباله منطقه ثامن روزانه ۵۸ تن است که در برخی از ایام ویژه سال این رقم به ۱۱۵ تن در روز می رسد.
کد خبر: ۳۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹ 04 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد سید محسن رهنما اظهار کرد: منطقه ثامن به دلیل همجواری با بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و حضور میلیون ها زائر و مجاور حرم رضوی با تولید بالایی از حجم زباله در طی روز مواجه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان ۲۲ هزار و ۵۷۸ تن زباله در این منطقه از شهر مشهد جمع اوری و دفع شده است ادامه داد: میانگین تولید زباله منطقه ثامن روزانه ۵۸ تن است که در برخی از ایام ویژه سال این رقم به ۱۱۵ تن در روز می رسد.

وی بیان کرد: منطقه ثامن تنها منطقه ای است که هر سال با توجه به شرایط خاص ارائه خدمات در آن به چند دوره کاری تقسیم می شود که ۷ ماه آن شرایط عادی، مدت ۴ ماه در تابستان شرایط به صورت ویژه و دهه نخست محرم و دهه سوم صفر به دلیل ازدحام زائران به صورت فوق العاده تعریف شده است.

وی هزینه تنظیف شهری این منطقه را سال گذشته ۸۲ میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح کرد: با اجرای دستورالعمل صنوف پر زباله و انعقاد قرارداد با ۱۶۰ واحد صنفی اعم از هتل، رستوران، هتل آپارتمان و مهمانسراها ماهانه مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در هزینه های شهرداری صرفه جویی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار