آیت الله مجتهد شبستری :

چرا با بدحجابی در ادارات و دانشگاه‌ها برخوردی نمی‌شود؟!/وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید در سطح وزارت باشد، متذکر شد: بدون وجود وزارت نیز باید در ادارات و سازمان‌ها جمعی باشند که نسبت به این امر قیام کنند؛ برخی می‌‌گویند چرا بدحجابی زیاد است؟ اگر کنترل خیابان‌‌ها از دست شما خارج است، ادارات و دانشگاه را چرا کنترل نمی‌‌کنید؟!
کد خبر: ۳۰۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 09 October 2016
    به گزارش تابناک تبریز؛ آیت الله محسن مجتهد شبستری، در همایش روسا و دبیران امر به معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه های اجرایی استان با بیان اینکه در این رابطه مباحث بسیاری مطرح شده است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عینی و دینی است و باید همه یکدیگر را به اجرای خوبی ها و پرهیز از منکرات دعوت کنند.

    نماینده رهبر معظم انقلاب با اعلام اینکه صاحب تفسیر المنار معتقد است امر به معروف و نهی از منکر باید در سه سطح اجرا شود، تصریح کرد: در سطح اول توده مردم یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند، در سطح دوم جماعتی با جدیت این امر را دنبال کنند و سومین سطح امر به معروف و نهی از منکر در گستره جهانی است، همانطور که پیامبر به زمامداران و سلاطین کشورهای دیگر نامه نوشته و آنها را به اسلام دعوت می‌کردند.
 
    امام جمعه تبریز اضافه کرد: در این تفسیر برای امر به معروف جهانی شرایطی ذکر می‌کند؛ از جمله اینکه باید زبان کشورهای مختلف را جهت دعوت به اسلام را یاد گرفت، نسبت به وضع دنیا آشنا و از سیستم‌های سیاسی جوامع و ادیان آنها آگاهی داشت.
 

   آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید در سطح وزارت باشد، متذکر شد: بدون وجود وزارت نیز باید در ادارات و سازمان‌ها جمعی باشند که نسبت به این امر قیام کنند؛ برخی می‌‌گویند چرا بدحجابی زیاد است؟ اگر کنترل خیابان‌‌ها از دست شما خارج است، ادارات و دانشگاه را چرا کنترل نمی‌‌کنید؟!
 
    ایشان لازمه حساسیت مسئولان را در این خصوص ضروری دانست و تاکید نمود: علاوه بر حساسیتی که مسئولین دارند، باید از روش توبیخ و تشویق نیز استفاده کنند؛ محجبه‌‌ها را تشویق و آنان را که حدود را رعایت نمی‌‌کنند، در چهارچوب قانون توبیخ نمایند، همانا امام علی(ع) به مالک اشتر گفت مبادا نیکوکاران و بدکاران در نظر تو برابر باشند.
 
    نماینده مجلس خبرگان رهبری خواستار ارزیابی میزان رضایتمندی مردم از ادارات شد و بیان داشت: این خود نوعی دعوت به امر به معروف و نهی از منکر است و اگر موفق به جلب رضایت مردم شویم، حفظ نظام کرده‌‌ایم و گرنه مردم را به خاطر یک مورد، سی مرتبه به اینجا و آنجا نکشانید. به تعبیر رهبر نیز اگر شما درستکار باشید و به مردم خدمت کنید دیگر نیازی به تبلیغ دولت هم نخواهید داشت چون این خود تبلیغ عملی است، اگر هم قانون اجازه رفع خواسته مردم را نمی‌‌دهد، حداقل با خوش برخوردی به او توضیح بدهید نه اینکه با مردم تند برخورد کرده و آنان را به نظام بدبین کنید.
 
    رییس شورای عالی مجمع جهان اهل بیت(ع) افزود: حضرت امام حسین(ع) در آن شرایط راه احیای امر به معروف و نهی از منکر را در قیام و شهادت دیدند و فرمودند هرگز مثل من، با یزید و یزیدهای زمان بیعت نمی‌‌کند، رهبرمان نیز تشخیص داده‌اند که یزید زمان آمریکاست، امام حضرت حسین (ع) به این نتیجه رسید که شهادت خود کافی نیست بلکه باید با اهل بیت خود وارد شود.
   آیت الله مجتهد شبستری در پایان خاطرنشان کرد: حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام به جوانان دیگر با درنگ اذن جنگ می‌‌دادند اما وقتی حضرت علی اکبر(ع) اذن جهاد خواستند، بر این اساس که از آنچه دوست می دارید در راه خدا انفاق کنید، به ایشان بدون درنگ اذن جنگ دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار