اعلام خطوط فعال تاکسیرانی قم در روزهای تاسوعا و عاشورا

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به فعالیت تاکسی ها همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، خطوط فعال تاکسیرانی در این روزها را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۰۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۹ 10 October 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی عزتی با اشاره به برنامه ها و طرح های اجرایی سازمان تاکسیرانی قم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، افزود: با توجه به پیش بینی برخی محدودیت های ترافیکی در مرکز شهر، مکان های استقرار خطوط فعال تاکسیران تغییراتی دارد.

وی با بیان این که 60 دستگاه تاکسی ون برای انتقال شهروندان از پردیسان به حرم مطهر حضرت معصومه(س) از طریق بستر رودخانه در این ایام پیش بینی شده است، اضافه کرد: هم چنین پایانه ساحلی با 120 دستگاه تاکسی برای سرویس دهی به ساکنان خیابان های 19 دی، 15 خرداد، نوبهار و فرهنگیان آماده است.

وی با اشاره به اعمال برخی محدودیت های ترافیکی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در محدوده میدان مطهری، گفت: در این ایام سرویس دهی از پل شهید رجایی به سمت خیابان های امام موسی صدر، نواب، کیوانفر و میدان آزادگان، از میدان سعیدی به سمت هفت تیر، خیابان امام خمینی، شهرک امام حسن، مدرس و خیام و از میدان سعیدی و ابتدای خیابان نیروی هوایی سرویس دهی به مسیرهای خیابان امامزاده ابراهیم و منطقه نیروگاه انجام می شود.

عزتی با تاکید بر این که به شرط نبود محدودیت ترافیکی سرویس دهی از تقاطع خیابان انقلاب به سمت گلزار شهدا و خیابان آذر و میدان پلیس انجام می شود، گفت: در غیر این صورت سرویس دهی این مسیرها از تقاطع عمار یاسر صورت می پذیرد.

وی با بیان این که خیابان 19 دی از مقابل کوی مخابرات برای سرویس دهی به عزاداران و زائران پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی تاکسی ون و خطوط به تعداد 100 دستگاه از چهارراه شهدا به سمت بلوار امین و شهید صدوقی برای انتقال مسافران و عزاداران و سرویس دهی شبکه های بی سیم با 500 دستگاه در قالب پنج شبکه 133، 1829، 1833، 1838 و شبکه 21000 بانوان از دیگر تمهیدات اندیشیده شده سازمان در این ایام است.

وی اضافه کرد: در این ایام تمامی بازرسان سازمان در دو شیفت از ساعت هفت صبح تا 22 به صورت آماده باش هستند.

عزتی با اشاره به استقرار بازرسان به همراه خودروی گشت و بازرسی در تقاطع ها و مکان های پر تردد با لباس فرم، افزود: در این ایام حضور بازرسان شرکت های حمل و نقل زیر پوشش در پایانه های خود به همراه خودروی گشت و بازرسی را خواهیم داشت.

استقرار بیش از 1500 دستگاه تاکسی در هسته مرکزی شهر قم 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم هم چنین گفت: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از یک هزار و 500 دستگاه تاکسی در هسته مرکزی شهر مستقر می شود.

عزتی با اشاره به آمادگی تمام نیروها و ناوگان تاکسیرانی شهر قم برای خدمات رسانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، افزود: در این ایام تمامی پرسنل و 15 شرکت زیر پوشش و بازرس ها برای حضور فعال در شهر آماده هستند.

وی با بیان این که برای استقرار 6 ایستگاه تاکسی با بیش از یک هزار و 500 دستگاه تاکسی در یک حلقه دورتر از محل اولیه برنامه ریزی شده است، گفت: در میدان شهدا خودروهای ون و بیش از 150 دستگاه تاکسی مستقر می شود و خدمات رسانی به مردم را برعهده خواهند داشت.

عزتی با بیان این که پیش بینی های لازم برای استقرار ایستگاه های تاکسی در تقاطع آذر عماریاسر، تقاطع 19 دی و مخابرات، ابتدای خاکفرج پل شهید رجایی، ابتدای بلوار نیروی هوایی و هفت تیر انجام شده است، گفت: بیش از 5 هزار و 500 دستگاه تاکسی در شهر قم فعال هستند و سعی داریم کمترین مشکل را در انتقال زائران حسینی در این ایام داشته باشیم.

وی به حجم عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: با توجه به این که حجم جمعیت در این ایام زیاد است پیش بینی فعالیت فوق العاده 5 شبکه بی سیم شهری را داشته ایم.

عزتی گفت: این شبکه ها با بیش از 500 خودرو فعال می شوند و 500 دستگاه تاکسی گردشی هم در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز به شبکه تردد، اضافه شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار