سبک پداگوژی، به تئاتر گیلان رسید

محمد پورجعفری افزود: تئاتر کاربردی در واقع هنری آموزشی - تربیتی است که برای پیشگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی برای مخاطبان خاص اجرا می شود.
کد خبر: ۳۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 05 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ،مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: تئاتر کاربردی در راستای ایجاد پیوند میان تئاتر و امور مختلف اجتماعی در عرصه های مختلف اجتماعی، استفاده از شیوه های درمانگرایانه برای کاستی ناتوانی های ( جسمی و روانی ) ترویج فرهنگ صلح ، نوعدوستی و تقویت مهارت‏های ارتباطی شهروندان و افزایش فرهنگ مشارکت و تعامل خلاق است.

محمد پورجعفری افزود: تئاتر کاربردی در واقع هنری آموزشی - تربیتی است که برای پیشگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی برای مخاطبان خاص اجرا می شود.

وی اظهار کرد: در این نوع از اجرای تئاتر مخاطبان خاص با همکاری دستگاه های مسوول چون بهزیستی، معاونت پیشگیری قوه قضائیه، اداره کل زندانها و ...معرفی و اجرای تئاتر برای آن گروه خاص و گاه با حضور خود مخاطب در تئاتر اجرا می شود.

وی ادامه داد: پایان اجرای هر تئاتر با حضور مشاوران و روانشناسان موضوع جمع بندی و ارایه راهکار صورت می گیرد.

پورجعفری با بیان اینکه تقویم اجرای این سبک تئاتر کاربردی متعاقبا اعلام خواهد شد، افزود: اجرای تئاتر کاربردی در استان بعنوان هنری تاثیر گذار، رویکرد جدید حوزه هنری گیلان در سال 94 است؛ و بهره گیری از این هنر نوپا در استان نیازمند حمایت مسوولان است.

پیشینه هنر تئاتر در گیلان به بیش از یک قرن می رسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار