سوسک سرشاخه‌خوار به جان نارون‌های مهریز افتاد

کد خبر: ۳۱۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵ 26 October 2016

به گزارش تابناک یزد،شهردار مهریز علت هرس نامتعارف درختان نارون‌ یکی از بلوارهای این شهر را آفت سوسک سرشاخه‌خوار اعلام کرد.

"سعید شایگان" در رابطه با هرس شاخه‌های زیادی از درختان نارون بلوار امام خمینی(ره) در ورودی این شهر که بسیاری از دوست‌داران منابع طبیعی و محیط زیست را گله‌مند کرده است، اظهار کرد: متاسفانه با وجود سم‌پاشی‌هایی که به طور متداول برای حفاظت از فضای سبز شهر در طول سال صورت می‌گیرد، آفت سوسک سرشاخه‌خوار نارون باعث خشک شدن سرشاخه‌های تعدادی از درختان نارون بلوار امام شده بود و علت قطع شاخه‌های این درختان نیز همین موضوع بوده است.

وی افزود: بریدن شاخه‌های خشک شده و سوزان آنها که با نظرخواهی و کسب تاییدیه از سوی کارشناسان دفتر فنی استانداری، محیط زیست استان و جهادکشاورزی مهریز انجام شده، در واقع برای نجات این درختان بوده است چرا که آفت مذکور از شاخه‌های نارون ورود کرده و تا خشکی تنه‌ درخت، پیش می‌رود.

شهردار در پایان نیز متذکر شد: اصلاح و فرم‌دهی به درختان فضای سبز شهر در فصل مناسب صورت خواهد گرفت و قطع و هرس درختان بلوار امام خمینی(ره) تنها برای نجات این درختان از آفت سوسک سرشاخه‌خوار بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار