ارتقای سطح دانش باغداران ضروری است

کد خبر: ۳۱۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۵ 27 October 2016


رئیس موسسه تحقیقات ثبت و گواهی کشاورزی کشور بر ارتقای سطح دانش باغداران کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدحسن عصاره بعد از ظهر امروز در گردهمایی تخصصی سراسری مدیریت نهال و نهالستان در فردیس اظهار داشت: تولید نهال در کشور به عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا و برای اینکه بتوانیم در تولید نهال نیز به رشد و توسعه بیشتر دست پیدا کنیم باید حمایت‌های ویژه‌ای از نهالستان‌ها شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه سالانه بین 30 تا 40 میلیون اصله نهال در کشور تولید و توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: البته هم‌اکنون در صنعت باغبانی کشور اقدامات بسیار موثری انجام شده است و ما با تولید بسیاری از نهال‌ها از جمله محصولات هسته‌داران، دانه‌داران، خشکبار، زیتون در کشور توانسته‌ایم به سمت رشد در این صنعت پیش برویم.

عصاره در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باغداران نیز باید دانش خود را در صنعت باغداری افزایش دهند، تأکید کرد: نهال‌ها دارای ویژگی‌های بسیاری هستند که باید همه این ویژگی‌ها به درستی رعایت شود.

وی یکی از مهمترین اقداماتی که باید از سوی مردم انجام شود را خرید نهال از نهالستان‌های مجاز عنوان کرد و بیان داشت: نهال باید دارای استانداردها و ویژگی‌های خاص خود باشد لذا مردم برای خرید نهال از مکان‌هایی که تابلوهای مشخص و هویت‌دار و دارای مجوز هستند،‌ نهال را تهیه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار