انتقال محصولات 2 استان شمالی با کامیون های روسی

2 هزار و 500 کامیون یخچال دار روسی شش ماه نخست امسال برای انتقال محصولات گیلان و مازندران بکارگیری شد.
کد خبر: ۳۲۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 01 November 2016
 محمد جواد عطر چيان، مديركل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه كه به منظور برنامه ريزی و ساماندهی ناوگان حمل و نقل بين المللی با محوريت تسهيل صادرات محصولات كشاورزی بويژه مركبات و كيوی استان برگزار شد، گفت: در راستا كاهش كرايه حمل ترتيبی اتخاذ شد تا كاميون های خالی كشورهای شمالی وقتی به ايران می آيند، اجازه حمل محموله های ما را داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه اگر صادر كنندگان مايل به حمل بخشی از محموله خود با كاميون خارجی باشند، اجازه ورود موقت كاميون روسی داده شود افزود : هيچ گونه عوارضی از كاميون های روسی گرفته نشود و فقط بهای مصرف سوخت خودشان در داخل ايران را پرداخت کنند.
 
مديركل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، به تجار و بازرگانان استان های شمالی توصيه کرد حتما قراردهای كتبی با شركت های حمل و نقل بين المللی منعقد كنند و كار حمل و نقل را از طريق واسطه ها انجام ندهند تا مانع هر گونه سودجويی از سوی سوداگران در سر مرزها شوند و كار صادرات را از طريق شركت های حمل و نقل شركت های روسيه و آذربايجان كه در گيلان و مازندران شعبه دارند، صورت دهند.
 
عطر چيان با بيان اينكه 4 هزار دستگاه كاميون يخچال دار در كشور فعال است كه 700 دستگاه از آن دارای استاندارد بين المللی است، گفت: برای اينكه حمل و نقل با ناوگان داخلی در اين خصوص به صرفه باشد بايد كاميون های داخلی نيز دو سر بار باشند تا پس از حمل بار به مقصد با بار جديد به مبدا بازگردند.
 
وی افزود: برای حمايت از توليد محصولات كشاورزی داخلی اجازه حمل بار از سوی كاميون های خارجی كه دو سر بار هستند را صادر شد.
 
وی با بیان اينكه محصولات صادراتی کشور عمدتا خشكبار، منسوجات، ميوه و تره و بار، سوخت و فرآورده های نفتی و برخی كالاهای عمومی و در حوزه شمال بيشترين محصولات صادراتی سيمان، محصولات كشاورزی و باغی است.
 
6 ميليون تن صادرات و 2 ميليون تن واردات پارسال از طريق حمل و نقل جاده ای صورت گرفت و بيشترين كشورهای هدف نیز كشورهای cis بودند.
 
باشگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار