دومین موج برفی پاییز در راه اردبیل

آثار دومین موج برف و سرمای پاییز امسال در اردبیل از فردا چهارشنبه به صورت ریزش برف همراه با کولاک پدیدار خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 01 November 2016
 
به گزارش خبرنگار تابناک اردبیل ، ارزیابی تازه ترین برونداد الگوهای هواشناسی از استقرار مرکز کم فشار سطح زمین در کرانه های جنوب دریای خزر و استان اردبیل حکایت دارد که از عصر دیروز سبب وزش بادهای گرم (گرمیج) در این نقاط و افزایش محسوس دمای هوا به خصوص در شهرستان های اردبیل ؛ نیر ؛ نمین ؛ سرعین و مشگین شهر شده است.
الگوهای هواشناسی همچنین نشانگر فرود یک ناوه بارشی عمیق است که اثرهای آن در حرکت شرق سوی خود سبب وزش باد ؛ گاهی رگبارهای پراکنده باران یا تگرگ برفی در بعضی نقاط استان اردبیل تا نخستین ساعات چهارشنبه خواهد شد.
 
انتظار می رود وزش باد در بعضی ساعات در قسمت مرکزی استان اردبیل ازجمله در شهرستان اردبیل شدید باشد و بیشینه سرعت آن گاهی به 75 کیلومتر در ساعت برسد. ازسوی دیگر در سطح زمین ؛ زبانه های یک مرکز پرفشار قدرتمند که حامل هوای بسیار سرد است از سحرگاه چهارشنبه هفته جاری به استان اردبیل و به خصوص شهرستانهای واقع در شمال ؛ مرکز و نواحی شرقی منتهی به استان گیلان رخنه خواهد نمود و انتظار می رود از نزدیکی های ظهر چهارشنبه ضمن کاهش شدید دمای هوا سبب ریزش برف شود. اوج برف و کولاک ناشی از این جبهه هوای سرد از ظهر چهارشنبه تا حدود 12 ساعت ادامه دارد و از نخستین ساعات سحرگاه پنجشنبه بارش برف متوقف شده ولی سرما و یخبندان قابل ملاحظه بر منطقه حاکم خواهد شد که تا عصر جمعه پیش رو ادامه می یابد.
 
عمده مشکل هایی که با این دگرگونی های جوی و نفوذ جبهه هوای سرد از حوالی ظهر چهارشنبه تا شنبه آینده در استان اردبیل انتظار می رود بروز اختلال در تردد در گذرگاههای درون و برون شهری و به خصوص جاده های کوهستانی و گردنه های سخت گذر این استان براثر برف و کولاک و هوای مه آلود است. همچنین باتوجه به سرد شدن محسوس هوا و امکان رسیدن دما به منفی 16 درجه در بعضی شهرستانهای نقاط سردسیر استان اردبیل ؛ بررسی سامانه های گرمایشی و کنترل دمای دامپروری ها و گلخانه ها ضرورت دارد. بطور معمول بارش برف و حاکمیت سرما و یخبندان از نیمه پاییز در نقاط سردسیر استان اردبیل آغاز می شود ولی امسال در چهارم آبان ماه ؛ ریزش به شکل نسبی سنگین برف سبب شکسته شدن شاخه های تنومند چندین هزار اصله درخت و نیز پارگی سیم ها و قطعی برق در سطح شهرستان اردبیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار