راه‌آهن اردبیل - میانه در آستانه عملیاتی شدن

استاندار اردبیل گفت که با تلاش و همراهی مدیریت عالی استان و مجمع نمایندگان بسیاری از مشکلات عملیاتی شدن راه آهن اردبیل - میانه رفع شده و این طرح مهم در آستانه اجرا می باشد.
کد خبر: ۳۲۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 01 November 2016
مجید خدابخش افزود: در جلسه روز دوشنبه با فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توافق شد که این قرا گاه با تامین 30 درصد هزینه از منابع خود و 70 درصد از اسناد خزانه طرح راه آهن اردبیل- میانه را اجرا کند.
 
وی بیان کرد: این توافق نیاز به تایید سازمان برنامه و بودجه داشت که امروز از فرصت حضور رییس جمهوری و رییس این سازمان در مجلس استفاده شده و نمایندگان استان نظر مساعد و دستور دکتر روحانی و مهندس نوبخت را برای اجرایی شدن این توافق اخذ کردند.
 
استاندار اردبیل بیان کرد: وزارت راه و مسکن بعنوان کارفرما می بایست فراخوان مربوط به سرمایه گذاری در این طرح را انتشار داده و با برنده اعلام شدن قرارگاه خاتم به زودی و به سرعت اجرای راه اهن اردبیل شروع شود.
 
خدابخش با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از شرایط بسیار مناسب برای اجرای راه آهن برخوردار است گفت: با توجه به حضور قرارگاه در استان و نیز داشتن ماشین آلات مورد نیاز، انتطار می رود که این طرح زودتر از زمان تعیین شده مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
وی اضافه کرد: عمده عملیات راه آهن در منطقه خلخال و مربوط به احداث تونل و پل است و قرار گاه از تجربه و توان فنی لازم در این زمینه برخوردار می باشد.
 
خدابخش اضافه کرد: حداکثر زمان تعیین شده برای بهره برداری از راه آهن اردبیل - میانه سه سال تعیین شده اما اگر قرار گاه اجرای طرح را برعهده گیرد از آنها خواهیم خواست که با شبانه روزی کردن عملیات اجرایی ؛ آن را در مدت 2 سال به پایان رسانده و به مردم استان هدیه دهد.
 
استاندار اردبیل گفت که هم اکنون شخصا پیگیر است تا وزارت راه و شهرسازی به سرعت اقدام به فراخوان داده و تشریفات قانونی برای اجرایی شدن طرح راه آهن اردبیل - میانه طی شود.
 
خدابخش همچنین از تلاش جمعی نمایندگان استان اردبیل در اجرایی شدن طرح راه آهن اردبیل تقدیر کرد و گفت که این همراهی و همکاری نتایج خوبی در آینده برای استان خواهد داشت.
 
طرح راه آهن اردبیل - میانه به طول 175 کیلومتر از سال 1383 آغاز شده و به گفته مسوولان هم اکنون 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، 60 درصد از زیرسازی آن انجام و از 23.5 کیلومتر تونل مورد نیاز 17 کیلومتر احداث شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار